$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

להישאר על הרגליים: הקרב של מוקי

אחרי 2019 מטורפת, הקורונה עצרה את שגיא מוקי. בטוקיו הוא יקבל עוד הזדמנות להגשים את הייעוד שלו ולעקוף את המנטור, אורן סמדג'ה. פרוייקט מיוחד: כל מה שצריכים לדעת על כוכבי המשלחת

שירי אלג'ם
שירי אלג'ם  19.07.21 - 13:26

בעוד מספר ימים ייצאו לדרך המשחקים האולימפיים בטוקיו, בצל מגיפת הקורונה שמשתוללת בעולם והביאה את העיר המארחת להחליט כי תאסר כניסת צופים לאצטדיונים השונים. אם זה ישפיע על הספורטאים הישראלים או לא, נדע בקרוב, אבל רגע לפני שהתחרויות יוצאות לדרך סימנו עבורכם שבעה יהלומים נוצצים במשלחת של קרוב למאה ספורטאים. אלה שעשויים לחזור עם תכשיט נוצץ על הצוואר, אבל לא רק, אלא גם להוות השראה ודוגמא עבור המשלחת כולה. הפעם: הג'ודאי שגיא מוקי.

"אני אקח הפסקה קטנה, אבל לא אפרוש, אמשיך לאולימפיאדת טוקיו 2020 ואמשיך להילחם על החלום שלי". כך אמר שגיא מוקי באחד הרגעים הכואבים בקריירה שלו, אם לא הכואב ביותר. זה היה בדיוק כמה דקות אחרי שירד מנוצח מהמזרן באולם בריו ואיבד את מדליית הארד האולימפית. כבר שם, רגע אחרי שהתנפץ לו החלום, הוא חשב על החלום הבא וסימן את טוקיו כיעד החדש.

אם אל ריו 2016 הוא הגיע כמועמד למדליה, הרי שלטוקיו מוקי מגיע כשזרקור ענק מכוון אליו שכן הוא אחת מהתקוות הגדולות במשלחת הישראלית לזכייה במדליה אולימפית.

כבר 25 שנים שמוקי חי ונושם ג'ודו. הוא התחיל להתאמן בגיל 4 אצל מי שלימים יהפוך להיות מאמן נבחרת ישראל, אורן סמדג'ה. למעשה מהרגע שמוקי עלה על המזרן ועד לרגע זה הוא וסמדג'ה לא נפרדו. בילדותו, במקביל לג'ודו, שיחק כדורגל גם במכבי נתניה (עיר מגוריו), אך כשהוא הרגיש שהוא צריך להתמקד הוא בחר בג'ודו. "פשוט אהבתי את זה יותר, כמו מחלה, נדבק בי הג'ודו. אהבתי את כל התחרויות, את המדליות, ניצחתי בתור ילד קטן אז רציתי להמשיך עם ההצלחה הזאת. אבא שלי רצה שאנסה כדורגל, אבל כשהחלטתי להמשיך בג'ודו הוא תמך בי", סיפר מוקי באחד מהראיונות הראשונים שלו לערוץ הספורט. מהרגע שבחר, הוריו רחמים ואורית לא הפסיקו לתמוך בו. בשנים האחרונות הם אפילו פיתחו לעצמם ריטואל קבוע, כשלפני כל קרב של מוקי הם קוראים בספר תהלים.

מוקי, כאמור, בלט כבר בקמפיין האולימפי הקודם כשהתחרה במשקל של עד 73 ק"ג. הוא היה מדורג שביעי בריו 2016, עם תואר אלוף אירופה לשנת 2015 ושלל מדליות מהטורנירים של הסבב העולמי. אלא שפריצת דיסק בגב שתקפה אותו סמוך למשחקים בברזיל איימה להשבית אותו לגמרי. הוא סבל מכאבים אדירים ולא היה מסוגל להתאמן במשך כשלושה שבועות לפני הרגע הגדול. למרות זאת, הוא לא ויתר, נתן יום קרבות מצוין והירואי, היה מרחק נגיעה ממדלית הארד אך הפסיד לשבדטושווילי הגיאורגי ונותר מחוץ לפודיום, כשסיים במקום החמישי.

אחרי ריו מוקי עלה לקטגוריית המשקל של עד 81 ק"ג. הסתגלות למשקל חדש היא אף פעם לא קלה, ומוקי היה צריך להתאים את עצמו, לבנות עוד מסת שריר ולהתאקלם ליריבים החדשים. באליפות אירופה בתל אביב באפריל 2018, הג'ודאי נתן את הגושפנקא להתאקלמות שלו, כשסיים עם הזהב והוכתר לאלוף היבשת (בפעם השנייה בקריירה אך הראשונה במשקל הזה).

אבל התואר הזה היה רק יריית הפתיחה כי שנת 2019 הייתה שנת השיא מבחינתו של מוקי. הוא פתח אותה עם מדליית הזהב בגראנד פרי הראשון של תל אביב, המשיך עם המקום השני בגראנד סלאם פריז, שנחשב ליוקרתי ביותר בסבב, עוד מדליית זהב בגראנד סלאם ברוסיה, שוב עלה לראש הפודיום בגראנד סלאם באקו, וב-28 לאוגוסט 2019, רגע השיא של מוקי הגיע. הוא ריגש מדינה שלמה כשהוכתר לאלוף העולם בטוקיו והפך לג'ודוקא הגבר הישראלי הראשון שקוטף את התואר היוקרתי.  לקינוח הוא סיים את השנה עם מדליית הכסף בטורניר המאסטרס (החשוב ביותר אחרי אליפות העולם) ודורג ראשון בעולם בעקבות ההישגים האדירים הללו.

רגע לפני שהעולם נעצר בגלל מגיפת הקורונה הוא סיים שביעי בגראנד סלאם פריס ב-2020, אך אז שוב הושבת בשל פציעה גב וחזר להתחרות לראשונה בינואר 2021, בטורניר המאסטרס. כבר שם, בתחרות שרצה קודם כל להסיר חלודה, הוא זכה במדליית הארד.

בחודשים האחרונים לא ראינו את מוקי שהתרגלנו לראות. הוא אמנם עלה שוב על הפודיום באליפות אירופה  עם מדליית הארד, אבל בגראנד סלאם בת"א הפסיד בקרב הראשון ופספס הזדמנות להיפגש עם סעיד מולאי, הג'ודוקא האירני שמייצג את מונגוליה. "אני שמח ששגיא הרגיל את כולם שהציפייה ממנו היא תמיד למדליית זהב", אמר המאמן הלאומי אורן סמדג'ה. "בכל מקרה, מה שרואים לפני האולימפיאדה זה לא מה שיקרה שם. באולימפיאדה הכל יכול לקרות", הבהיר.

מוקי יהיה מדורג שני בטוקיו, מה שאומר שהוא יוכל לפגוש את שאר המדורגים רק משלב רבע הגמר. אין ספק שהוא מהטופ העולמי, אך צריך לשים לב לשאר הג'ודאים הבולטים במשקל כמו מתיאס קאסה, אלוף העולם הנוכחי וסגנו של מוקי מ-2019 שמדורג ראשון, טאטו גריגאלשווילי הגיאורגי, סגן אלוף העולם ומדליסט הזהב מטורניר המאסטרס השנה שמדורג שלישי. סעיד מולאי, שטרם התחרה מול מוקי, מדורג שישי. עוד יריב לא פשוט הוא ודאט אלבאיירק התורכי, אלוף אירופה המכהן, שמדורג בטוקיו רביעי.

"המטרה היא חד משמעית ששגיא יעבור את אורן סמדג'ה ויהיה הספורטאי הטוב ביותר שקיים. השאיפה שלי כמאמן שהחניך יעבור את המורה שלו". כך אמר סמדג'ה באחת הכתבות הראשונות על שגיא מוקי אי שם ביולי 2014 .אז האם מוקי יעשה את זה? התשובה ב-21 ביולי.

אחלו לשגיא מוקי הצלחה ברשת החברתית >>