$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

"אל תראה חולשה": הפציעה המסתורית של רינר

השתקת העיתונאים, הכעס על מאמניו והעצה המפוקפקת מקצין התקשורת. כך הוסתר קרע ברצועה הצולבת

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  21.07.21 - 17:46

טדי רינר, האלוף האולימפי מ-2012 ו-2016, יעלה על המזרן במשחקים האולימפיים הקרובים - אבל עושה רושם שיגיע אחרי הכנה לא כל כך אופטימלית, וזה בלשון המעטה. בסרט תיעודי שעקב אחרי מעללי הג'ודאי הצרפתי, נחשף הסיפור שמאחורי הפגיעה הקשה שסחב ברצועה הצולבת והוסתרה מהקהל.

עונת 2021 של הצרפתי התחילה בצורה מושלמת, כשזכה בינואר במאסטרס דוחא. אלא שכעבור חודש, הוא השתתף בטורניר חדש במרוקו - ובמהלכו נפצע בברכו הימנית. לאחר הפציעה, לא מעט כעסים וביקורות הופנו לכיוונם של מאמניו, פרנק צ'אמבילי ולורן קאייג'ה, שהכתיבו לרינר קצב גבוה במיוחד. "לא ראיתי שהוא עייף, וגם פרנק לא", הודה מאוחר יותר קאייג'ה. "כמובן שפחדתי, גם פרנק, כי הכל יכול היה להיעצר שם".

"כמובן ששאלנו את עצמינו שאלות", סיפרו עיתונאים צרפתיים בסרט. "אבל אנחנו היינו היחידים ששאלו שאלות. טדי סמך עלינו, גם הפמלייה שלו, ובמרוקו המאמנים שלו פנו אלינו ואמרו לנו - 'אל תגידו כלום'. בבוקר שאחרי, בארוחה, רינר שתק וצמד מאמניו שיחקו שח-מט".

כעבור כמה ימים, בפאריס, רינר ומאמניו הלכו לשמוע את "פסק הדין" של הרופא שראה את צילום ה-MRI. "קרעת את הרצועה הצולבת האחורית", הוא אמר. "שלושה שבועות ללא ג'ודו נשמעים לי רעיון טוב, אבל עד שיעלמו התסמינים ייקח לפחות חודשיים". רינר הקשיב, לא דיבר, וקיבל את העובדה שלוח הזמנים השתנה. ואם לא די בכך, הסד כבר הולבש על רגלו.

על פי הסרט, הרעיון היה כזה: להסתיר את הפציעה כמה שיותר, במיוחד במהלך פגישות עם התקשורת היפנית. "אתה לא מראה שאתה פגוע, אף פעם", אמר לרינר קצין העיתונות שלו. הוא אפילו הציע לבצע את הראיונות בעמידה כדי שלא יצטרך לכופף את הרגל הפגועה מול המצלמות. וכך, במשך תקופה ארוכה איש לא ידע על הפציעה של הג'ודאי מספר 1, אך כעת הסיפור התגלה.