$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

טומרקין: "מאמין שהישג השיא שלנו יישבר"

נבחרת השחייה ערוכה לפתיחה. צפו בכתבה של שליחתינו לטוקיו

שירי אלג'ם, שליחת ערוץ הספורט לטוקיו
שירי אלג'ם, שליחת ערוץ הספורט לטוקיו  23.07.21 - 08:44

יומיים לפני הזינוק הראשון למים, יש תחושות טובות בקרב נבחרת השחייה. אחרי מחנה אימונים בפיליפינים, כל שנותר ל-12 השחיינים והשחייניות הישראליים הם חידודים אחרונים לפני רגע האמת. מדובר בנבחרת השחייה הגדולה אי פעם, שאף תשתתף בשני משחי שליחים - 4X200 חופשי לגברים ו-4X100 מעורב מיקס.

מאמן הנבחרת לוקה גברילוב אמר: "אנחנו במקום בו רצינו להיות. אנחנו בטוחים, רגועים, והנבחרת נערכת לתחרות בדרך הנכונה". להוציא את יעקב טומרקין ואנדי מורז המנוסים, עבור כל שאר הנבחרת מדובר בהופעה בכורה במשחקים האולימפיים, ולכן בצוות המקצועי מעבירים לשחיינים מסרים מרגיעים. המאמן תיאר את המסרים: "תהיו אתם. תהנו בצורה בה נהניתם בווינגייט, ברומא, ברחבי אירופה. פשוט תהיו אתם".

יעקב טומרקין, שיתחרה במשחקים האולימפיים בפעם השלישית, אמר: "זה משהו שהרבה יותר כיף. בשתי האולימפיאדות האחרונות היינו בלונדון חמישה ואז שישה בריו. פה אנחנו 12 שחיינים, מרגישים את זה. כשאנחנו נכנסים לבריכה זה משמעותי, מרגישים שאנחנו פה ורואים הרבה ישראל, רואים את החולצות עם המיתוג והכובע".

טומרקין עדיין מחזיק בהישג השיא של שחיין ישראלי, בזכות אותו גמר מפורסם בלונדון, ועל כך הוא התייחס: "אני מאמין שבאולימפיאדה הזו זה כבר ישתנה. אני מקווה, מקווה שזה ישתנה. אני רוצה שישברו את זה. מקום שביעי... אני חושב שיש פה אנשים שיכולים לעשות יותר ושכבר נתקדם הלאה ונעלה את הרף". גם אנסטסיה גורבנקו, אחת התקוות הגדולות, דיברה על זה: "אני מקווה שהשיא הזה יישבר, כי אני חושבת שאנחנו כנבחרת הרבה יותר טובים. אנחנו הרבה אנשים פה ברמה עולמית. אי אפשר לדעת מה יהיה ומה יקרה, אני מקווה שיעקב צודק".

נציגים רבים לא היו יכולים להסתיר את ההתרגשות. אביב ברזלי אמרה: "האמת שאני לא יכולה לחכות כבר. אני מרגישה ממש טוב במים, אני יודעת שיש לי עוד מה לתת, שלא מיציתי את הכל. אני חושבת שיהיה טוב". תומר פרנקל הוסיף: "ככל שהקבוצה יותר קרובה זה הופך ליותר כמו משפחה, במיוחד בשנים האחרונות שבילינו כל כך הרבה זמן ביחד. אנחנו מכירים אחד את השני, תומכים אחד בשני עם הנקודות חוזקה ותורפה ולוחצים על הנקודות החיוביות".