$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מרגש: צפו בדקת הדומיה לזכר קורבנות מינכן

י"א הספורטאים זכו לכבוד בטקס בטוקיו. האלמנות רומנו ושפיצר: "לא יכולות לעצור את הדמעות. לרגע הזה חיכינו". כרמי: "אסירי תודה"

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  23.07.21 - 14:46

49 שנים עברו מאז הטבח הנורא במשחקים האולימפיים במינכן של 11 הספורטאים הישראליים והיום (שישי) סוף כל סוף בוועד האולימפי העניקו להם את הכבוד הראוי. טקס הפתיחה המרשים בטוקיו כלל בתוכו גם אזכור לקורבנות האסון ואף דקת דומייה נערכה לזכרם ולזכר מיליוני האנשים שמתו מקורונה בשנה וחצי האחרונות.

אילנה רומנו ואנקי שפיצר, אלמנותיהן של שניים מהנרצחים, היו אלה שהנהיגו את המאבק להנציח את י"א הספורטאים. "סוף סוף נעשה צדק לבעלים, בנים ואבות שנרצחו במינכן. עברנו 49 שנים של מאבקים ומעולם לא הרמנו ידיים. אילנה רומנו ואני הנמצאות באיצטדיון לא יכולות לעצור את הדמעות. לרגע הזה חיכינו", אמרו השתיים אחרי המחווה המדהימה.

"אין לי מילים אפילו לתאר איך אני מרגישה. אני עדיין בשוק שזה באמת קרה. אם אתה הולך במשך 49 שנה ומנסה להגיע למשהו, לאיזו תוצאה וסוף סוף זה פה", אמרה אנקי שפיצר. "לא ידענו שהוא הולך לעשות את זה. היינו בכל האולימפיאדות, דפקנו על כל הדלתות, נכנסו, כתבנו, עשינו ותמיד קיבלנו 'לא' ולא הבנו, אמרתי שהם חלק מהמשפחה האולימפית. זה לא משנה שהם היו ישראלים או יהודים, הם חלק מהמשפחה ותכבדו אותם. וזה לא קרה".

"תמיד אמרו לנו שאנחנו רוצים להכניס פוליטיקה לספורט, באתם מוקדם מדי. אנחנו לא יכולים, תמיד קיבלנו המון לא ולא הבנו. אמרנו להם שנבוא עד שיעשו את הדבר הנכון, אנחנו לא נוותר ואפילו אנחנו כבר זקנות. התחלנו בגיל 27, עכשיו אנחנו בנות 75. אמרנו תעשה כבר, אם לא תעשה נבוא גם בצרפת ב-2024, נופיע עוד פעם", הוסיפה שפיצר.

"נשיא הוועד האולמפי הבינלאומי תומאס באך הבטיח לאלמנות י"א חללי מינכן ולוועד האולימפי בישראל שבטקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים בטוקיו תתייחד התנועה האולימפית עם זכרם של י"א חללי מינכן", סיפר יו"ר הוועד האולימפי בישראל יגאל כרמי. "לראשונה בהיסטוריה אחרי 49 שנים, הבטיח, ועמד בהבטחתו. אנו אסירי תודה".

"הוועד האולימפי הבינלאומי הגשים את המאוויים של משפחות י"א חללי מינכן ומדינת ישראל ובאומץ הזכיר את זכרם של יא חללי מינכן בטקס הפתיחה הערב", חתם כרמי.

טבח הספורטאים במינכן היה אירוע טרור פלסטיני שהתרחש בין ה-5 ל-6 בספטמבר 1972, במהלכו נרצחו אחד עשר מחברי המשלחת הישראלית ע"י מחבלים מארגון "ספטמבר השחור. בין הקורבנות היו דוד ברגר (מרים משקולות), יוסף גוטפרוינד (שופט היאבקות), משה ויינברג (מאמן היאבקות), אליעזר חלפין (מתאבק), מארק סלבין (מתאבק), זאב פרידמן (מרים משקולות), יוסף רומנו (מרים משקולות), קהת שור (מאמן קליעה), אנדריי שפיצר (מאמן סייף), עמיצור שפירא (מאמן אתלטיקה) ויעקב שפרינגר (שופט הרמת משקולות).

אם זה לא מספיק, סגירת מעגל נוספת נרשמה במשלחת הישראלית בטוקיו. לראשונה מזה 49 שנים, אז כידוע אירע הטבח הנורא, התנוסס בגאווה דגל ישראל במגורי המשלחת.