$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

שוברת שיאים: הנתונים לקראת האולימפיאדה

המשלחות, הענפים ואחוז המתחסנים. "מקרא אולימפי", פרק ג'

ארד ירושלמי
ארד ירושלמי  13.07.21 - 14:35
(getty)
(getty)

האירוע הגדול ביותר של עולם הספורט מתקרב בצעדי ענק. אחרי שהסתיימו להם טורנירי היורו, הקופה אמריקה ועוד שלל אליפויות עולם ואירופה בענפים רבים, כעת כל העיניים יישאו לעבר העיר טוקיו, שם ייערכו המשחקים האולימפיים ה-32 בהיסטוריה החל מעוד עשרה ימים בדיוק. עוד לפני כן, שווה לעשות סקירה קטנה על הנתונים הסטטיסטיים המעניינים כדי לעשות קצת סדר. ברוכים הבאים לפרק ג' בסדרת הכתבות "מקרא אולימפי". אחרי שדיברנו על הלו"ז ועל המיקומים של התחרויות, כעת ניגע במספרים.

ראשית יש לציין כי טוקיו כבר אירחה בעבר אולימפיאדת קיץ. זה קרה בשנת 1964. מאז, יפן אירחה עוד פעמיים משחקי חורף, בסאפורו ב-1972 ובנגאנו ב-1998. בסך הכל האולימפיאדה הקרובה תהיה הרביעית במדינה, והיא השלישית אי פעם שמגיעה לנתון הזה אחרי ארה"ב וצרפת.

קרוב ל-11,100 ספורטאים וספורטאיות הבטיחו את השתתפותם השנה, כאשר השיא של כל הזמנים (נרשם בריו דה ז'ניירו 2016) עומד על 11,238. כל הנציגים והנציגות יגיעו מ-205 משלחות שונות, כולל משלחת הפליטים שתתחרה תחת הדגל האולימפי וכן המשלחת של הוועד האולימפי הרוסי (שלא תתחרה תחת דגל רוסיה).

המדינה עם המשלחת הגדולה ביותר תהיה, באופן לא מפתיע, ארה"ב עם כ-630 ספורטאים/יות. הרחק מאחוריה במקום השני תהיה יפן המארחת, עם כ-530. המשלחות כמובן עדיין לא סופיות לחלוטין, אבל את הצמרת של הטבלה הזו (עם לפחות 300) משלימות אוסטרליה, גרמניה, סין, צרפת, איטליה, קנדה, בריטניה, רוסיה, ספרד וברזיל. יש לציין גם כי האולימפיאדה הזאת תהיה המאוזנת אי פעם מבחינת היחס בין גברים (51%) לנשים (49%).

ואם תהיתם בנוגע לישראל, אז כרגע (אם לא יהיו תוספות של הרגע האחרון) היא תשלח 89 ספורטאים וספורטאיות, המשלחת הגדולה ביותר שלנו בפער, כמעט פי 2 מהשיא הקודם. זה מציב נכון לעכשיו את ישראל במקום ה-34 בטבלת המשלחות, מעל מדינות כמו יוון, קניה, נורבגיה, אוסטריה ואיראן.

כמו כן, כבר היה ידוע זמן רב כי קהל זר לא יוכל להיכנס ליפן על מנת לצפות במשחקים, זאת עוד לפני ההודעה הרשמית האחרונה לפיה לא יהיה קהל בכלל באצטדיונים ובאולמות. לעומת זאת, בסביבות ה-80,000 אנשים נוספים צפויים לנחות בטוקיו - אנשי צוות של המשלחות, שופטים, אנשי תמיכה טכנית בענפים מסוימים וכן אנשי תקשורת.

עוד שיאים שיישברו בטוקיו 2020: במשחקים הקרובים יתקיימו תחרויות ב-33 ענפים שונים, הכי הרבה אי פעם. בחלוקה לתתי קטגוריות בתוך ענפים מסוימים, יהיו בסך הכל 50 תחרויות. הסיבה לגידול: הוספת ענפים או תתי קטגוריות שלא היו מעולם, דוגמת כדורסל 3X3, אופני BMX פריסטייל, תחרות הסקייטבורד, טיפוס, גלישת גלים, קראטה וכן חזרת הבייסבול לראשונה מאז 2008. בסך הכל יהיו 339 אירועים שונים בהם יחולקו מדליות, שזה גם כן שיא.

בנוגע לענייני קורונה, מהנתונים שנאספו מכל הגופים הרשמיים שמתעסקים במשחקים האולימפיים והמשלחות השונות, עולה כי כ-80% מאלה שישהו בכפר האולימפי חוסנו. האחוז הנמוך של המתחסנים ביפן ככלל לא השאיר למארגנים ברירה ולהכריז על היעדר הקהל. מעל 6,000 רופאים ברחבי טוקיו קראו לביטול המשחקים, וכ-415,000 אנשים חתמו על עצומה בנושא. אולם, כרגע נדמה כי שום דבר לא יעצור את הלפיד מלהיכנס לאצטדיון האולימפי ביום שישי ה-23 ביולי בטקס הפתיחה החגיגי.