$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מג'וקוביץ' ועד פוגצ'אר: סיכום יום בטוקיו

לא רק ישראל: מיטב האירועים המרכזיים. לחצו לטבלת המדליות

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  24.07.21 - 18:14

איזה יום אולימפי היה לנו. חוד החנית של ספורטאי העולם התייצבו היום (שבת) ליום המשחקים הראשון לאחר טקס הפתיחה המרהיב שנערך אמש, ועשו בדיוק את מה שציפו מהם כשהם מציגים לראווה יכולות אדירות. בתפריט: כוכבים, דרמות ומגוון מדליות שכבר הספיקו להיות מחולקות בין המשלחות.

טניס
טורניר הטניס יצא לדרך, כשאת מירב תשומת הלב ספג כמובן המדורג 1 בעולם, נובאק ג'וקוביץ', שעם 2:6, 2:6 תוך פחות משעה לא התקשה מול הבוליביאני הוגו דיליין, המדורג 139 בעולם. גם המדורג ה-2 בעולם, דניל מדבדב, המתחרה תחת הדגל האולימפיה בעקבות פרשת הסימום הרוסית, התקדם הלאה עם 6:7 (8), 4:6 על חשבון אלכסנדר בובליק הקזחי.

עוד בטורניר האולימפי, פביו פוניני האיטלקי הסתדר עם 4:6, 3:6 מול יואיצ'י סוגיטה היפני, כשבטורניר הנשים איגה סוויונטק הפולנית השיגה ניצחון 2:6, 2:6 חלק על מונה ברטל שמייצגת את נבחרת גרמניה.

התעמלות קרקע
האירוע המשמעותי של היום באולם ההתעמלות הוא ההתרסקות המפתיעה של האלוף האולימפי האגדי מריו דה ז'ניירו ולונדון, קוהי האצ'ימורה. דווקא בטוקיו, היפני לא ירצה לזכור את תחרות המתח שלו ולהפתעת עולם ההתעמלות סיים את דרכו בטורניר, מוקדם מהצפוי. היפני האגדי, שזכה בעבר ב-7 מדליות אולימפיות (כולל 3 מזהב), נפל במוקדמות של תרגיל המתח וקיבל ציון הרבה יותר נמוך ממה שקיווה - 13.866 נקודות. מאחר שקודם לכן ויתר על השתתפותו במקבילים, הנפילה הובילה לסוף דרכו במשחקים - במה שבהחלט עשויה להיות הופעתו האחרונה אי פעם באולימפיאדות.

שחייה
בבריכת השחייה, היה זה היום של ז'אנג יופיי, אחת התקוות הגדולות של סין למשחקים. השחיינית בת ה-23 רשמה הופעה מצויינת במוקדמות ה-100 מטר פרפר, ועם תוצאה של 55.82 סיימה את השלב במקום הראשון לצידה של אמה מקון האוסטרלית, 34 מאיות משיא העולם. שלבי חצי הגמר יתקיימו ביום ראשון, והגמר בשני, שם תצטרך להתמודד מול שחייניות ענק בדמות מקון, שרה שוסטרום השבדית, טורי הוסקה האמריקאית ומגי מקניל הקנדית.

גם במרחק הכפול הסינית סיימה במקום הראשון בסיום המוקדמות עם תוצאת השנה בעולם - 2:05.44, ויהיה מעניין לראות איך היא תתמודד עם עומס המקצים, כשתשתתף גם ב-50 מטר חופשי ובתחרויות הקבוצתיות.

עוד בבריכה, מדליסט הארד מ-2016, דאיה סטו היפני, לא הצליח להעפיל לגמר הגברים ב-400 מעורב אישי, ורשם אכזבה נוספת למשלחת המארחת. ב-100 מטר חזה אדם פיטי הבריטי השיג את הכרטיס לגמר מהמקום הראשון עם 57.56, ויצטרך לשים לב במשחה הגורלי לארנו קאמינגה ההולנדי, שרשם 57.80 וסיים מיד אחריו במקום השני במוקדמות.

כדורגל נשים
טורניר הנשים המשיך היום, והתקרב לסוף שלב הבתים עם המחזור השני. במשחק המרכזיים של המחזור ברזיל והולנד נפרדו ב-3:3, ארצות הברית גברה 1:6 על ניו זילנד, ובכך התאוששה מהתבוסה הכואבת במחזור הפתיחה לשבדיה, שמצידה המשיכה לחייך עם 2:4 על אוסטרליה. במשחקים הנוספים קנדה גברה 1:2 על צ'ילה, סין וזמביה נפרדו ב-4:4 הפכפך ויפן המארחת נכנעה 1:0 לבריטניה.

צפו בתקציר המשחק בין הולנד לברזיל >>

כדורמים
בבריכת הכדורמים קיבלנו שיא אולימפי חדש. זה התחיל מה-4:25 של ארה"ב על המארחת יפן, מה שהעניק לאלופת העולם את השיא במספר שערים שנכבשו במשחק בודד. אלא שהנתון הנחמד נשאר בידי האמריקאיות רק לכמה שעות, כשמאוחר יותר ספרד הביסה 4:29 את נבחרת דרום אפריקה ורשמה את שמה בספר השיאים במקום זה של ארה"ב.

כדוריד
טורניר הכדוריד יצא היום לדרך עם המחזור הראשון. במרכז הייתה זו אלופת העולם, דנמרק, שחגגה על חשבון יפן עם 30:47 מרשים. במשחקים הנוספים נורבגיה השיגה 24:27 מול ברזיל, צרפת ניצחה 27:33 את ארגנטינה, שבדיה יצאה עם 31:32 מול בחריין לאחר מותחן, מצרים הסתדרה מול פורטוגל בעזרת 31:37 וספרד הצליחה לשרוד דרמה לא פשוטה עם 27:28 מול גרמניה.

כדורעף
גם שחקני הכדורעף עלו היום בפעם הראשונה על המגרש בטוקיו. איטליה השיגה 2:3 מול קנדה, ברזיל ויפן הביסו 0:3 את תוניסיה ו-ונצואלה בהתאמה, הנבחרת הרוסית גברה תחת הדגל האולימפי 1:3 על ארגנטינה ואיראן ניצחה 2:3 את פולין. מאוחר יותר, גם ארה"ב רשמה ניצחון עם 0:3 על צרפת.

אופני כביש
תחרות אופני הכביש יצאה לדרך והגיע לסיומה היום, כשאת שלושת המקומות הראשונים תפסו לפי הסדר, לאחר פוטו פיניש פשוט ענק, ריצ'רד קרפז האקוואדורי, ווט ואן ארט הבלגי וטדיי פוגצ'אר, אלוף הטור דה פראנס הטרי.

צפו בפוטו פיניש האדיר >>

טבלת המדליות עד כה
סין - 3 זהב ו-1 ארד
איטליה ויפן - 1 זהב ו-1 כסף
דרום קוראה - 1 זהב ו-2 ארד
אקוודור, הונגריה, איראן, קוסובו ותאילנד - 1 זהב
רוסיה וסרביה - 1 כסף ו-1 ארד
בלגיה, ספרד, הודו, הולנד, רומניה, טאיפיי ותוניסיה - 1 כסף
ישראל, אסטוניה, צרפת, אינדונזיה, אסטוניה, קזחסטן, מקסיקו, מונגוליה, סלובניה, שוויץ ואוקראינה - 1 ארד