$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

אנסטסיה גורבנקו: "התאכזבתי מה-200 מעורב, כי זה היה קרוב"

לאחר היום הארוך בבריכה, גורבנקו: "זו פריצת דרך בישראל". צפו בגמר ה-100

מאיה רונן, שליחת ערוץ הספורט לטוקיו
מאיה רונן, שליחת ערוץ הספורט לטוקיו  27.07.21 - 11:00

אנסטסיה גורבנקו סיימה את היום שלה בטוקיו בתחושות מעורבות. מצד אחד - היא עשתה היסטוריה, הפכה לשחיינית הישראלית הראשונה בגמר אולימפי ובו שיחזרה את הישגו של איתן אורבך מסידני 2000, מקום 8 בגמר ה-100 מטר גב. מצד שני, דווקא בחצי גמר ה-200 מעורב אישי, שהתקיים פחות משעה אחר כך, גורבנקו נראתה פחות טוב ולא הצליחה להשתחל לשמיניה הראשונה.

גורבנקו עצמה העידה שבדיעבד השילוב לא היה אופטימלי, אך למדה מכך לעתיד איך לתעל את כוחותיה בשני משחים כה מאתגרים. "היה מאתגר לשחות את ה-100 מטר גב ואחר כך 200 מ' מעורב אישי. זה כנראה מה שהיקשה עליי. אנסה לשפר לפעם הבאה", אמרה גורבנקו למאיה רונן, שליחת ערוץ הספורט לטוקיו.

גורבנקו אמנם רק בת 17 אך שמרה על פרופורציות ונראתה מרוצה בסך הכל מההופעה האולימפית הראשונה שלה. האתגר המשמעותי יגיע בעוד 3 שנים במשחקים האולימפיים בפריז, גם השחיינית מכוונת לשם. על היותה השחיינית הישראלית הראשונה בגמר אולימפי אמרה: "אני שמחה להיות הראשונה שעושה את זה, מקווה שלא אהיה האחרונה".

יש לציין כי אנסטסיה גורבנקו רשומה גם למשחה ה-200 מטרים חזה לנשים, שיתקיים בהמשך. עם זאת היא כבר ויתרה על השתתפות ב-100 מטרים חזה מוקדם יותר השבוע כדי להפחית בעומס.

צפו בסיכום היום מבריכת השחייה >>

מאוחר יותר, גורבנקו סיכמה את היום הארוך במסיבת עיתונאים מיוחדת. השחיינית אמרה בסיכומו של היום: "זו היתה חוויה מרגשת, כיף להיות עם דגל ישראל עליי, ולייצג את המדינה. יש לנו נבחרת מדהימה ואני גאה להיות חלק ממנה. המטרה שלי היא להמשיך". בהמשך, נשאלה לגבי העומס וענתה: "זה היה מרגש וכיף נורא, לא שמרתי כוחות. ניסיתי לתת את המיטב, וגם במצב הזה הייתי קרובה לשיא שלי - בסה"כ שתי עשיריות פחות. אני שמחה שהייתי קרובה לשיא, למרות הלחץ שהיה".

"המטרה שלי היא לעלות כמה שיותר שלבים, לשבור את השיא האישי שלי. המשחה המרכזי שלי היה ה-200 מ' מעורב, והתאכזבתי שזה לא הלך - בגלל שזה היה כל כך קרוב, אבל נתתי את כל כולי, ואני בטוחה שאשתפר עד הפעם הבאה. אני לא חושבת על מדליות, אלא רק להיות יותר טובה בהמשך".

"זו פריצת דרך בשחייה הישראלית", סיכמה גורבנקו, "זה משהו שאף שחיינית לא עשתה, וזה כיף להיות הראשונה - מקווה שיהיו עוד. ההצלחה ב-100 גב? זה כיף שיש עוד משחה שאני מצליחה בו, ואני מקווה להמשיך ולהשתפר לאורך התחרות".