$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

אין מקום לטעויות: המצב של כהן וספיצ'קוב

יום מאכזב של השייטים הרחיק את המדליה. ההסבר המלא בפנים

שירי אלג'ם, שליחת ערוץ הספורט לטוקיו
שירי אלג'ם, שליחת ערוץ הספורט לטוקיו  28.07.21 - 12:00

יואב כהן וקטי ספיצ'קוב סיימו הבוקר (רביעי) את יום השיוטים השלישי, כשהם נמצאים במקומות ה-6 וה-7 בהתאמה, לאחר יום חלש בהשוואה לקודמים שלהם. כעת נותרו ארבעה שיוטים (כולל שיוט המדליות) עד לסיום התחרות, והישראלים יהיו חייבים לשמור על מינימום טעויות על מנת להשאיר סיכוי למדליה. אז מה הם בעצם יצטרכו לעשות, וכיצד נספרות הנקודות בתחרות השייט? הכל כאן.

בתחרות השייט (של הגברים והנשים) ישנם 12 שיוטים. המטרה בכל שיוט היא לסיים כמובן כמה שיותר גבוה, וככל שמסיימים יותר גבוה מקבלים פחות נקודות. המנצח בתחרות בסופו של דבר הוא זה שמסיים עם כמות הנקודות הנמוכה ביותר. במסגרת שיוט המדליות, אליו מגיעים 10 שייטים הראשונים בתום 12 השיוטים הראשונים, הנקודות מוכפלות (כלומר מי שסיים ראשון יקבל 2 נקודות במקום נקודה, ומי שסיים במקום ה-10 יקבל 20 נקודות), מצב שעשוי לגרום למהפכים של הרגע האחרון. בנוסף, לכל שייט מורידים את הניקוד של השיוט החלש ביותר שלו. לדוגמא, כרגע בשיוט החלש ביותר שלו יואב כהן סיים במקום ה-12, ונכון לרגע זה השיוט הזה לא ייחשב בניקוד הסופי.

בתמונות הבאות תוכלו לראות את הדירוג הנוכחי של פסגת התחרות. מ-1 ועד 12 אלה מספר השיוטים. Total Points הן סך הנקודות הכלליות שהשיגו השייטים בתחרות. Net Points הן כלל הנקודות בניכוי השיוט החלש ביותר, והן הקובעות בסופו של יום.

המדליה אפשרית, אך אין מקום לטעויות
בעקבות המקצה התשיעי, כהן ניצב במקום ה-6 אך פספס הזדמנות טובה להיצמד לצמרת. בשני המקצים הראשונים של היום השייט סיים במקומות ה-6 וה-7, אך במקצה האחרון חצה את הקו במקום ה-16, והנמוך ביותר עד כה. בעקבות ניכוי המקצה החלש, לכהן הוחשב המקצה הראשון, בו סיים במקום ה-12. השייט נמצא עם 52 נקודות שליליות, מרחק 13 נקודות מהמקום השלישי, כשנותרו עוד 4 שיוטים, כולל שיוט המדליות בו כאמור הנקודות השליליות מוכפלות, כך שהסיפור טרם נגמר מבחינתו.

המצב של ספיצ'קוב לעומת זאת מעט יותר מורכב. סגנית אלופת העולם ב-2021 סיפקה שלושה שיוטים חלשים בהם סיימה פעמיים במקום ה-13 ופעם נוספת במקום ה-9. לחובת הישראלית כעת 59 נקודות שליליות, מרחק 34 נקודות ממקום בפודיום, והיא תצטרך לספק הופעות ענק ב-4 השיוטים שנותרו על מנת להשאיר לעצמה סיכוי מסויים.