$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מדהים: מדליית ארד לישראל בתחרות הקבוצתית בג'ודו

ביחידים זה לא הלך, אבל ביחד דווקא כן! אחרי שפתחו את הקרב מול הוועד האולימפי הרוסי ברגל שמאל, ניצחונות של שגיא מוקי, רז הרשקו, פיטר פלצ'יק ותמנע נלסון-לוי סידרו מהפך גדול, 1:4 בסיכום הכללי וסיבה למסיבה לנבחרת הישראלית בבודוקאן. אבישג סמברג בחברה טובה

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  31.07.21 - 12:33

בווידאו למעלה: צפו בקרב של נלסון לוי שהעניק לישראל מדליה

יש מדליה אולימפית לישראל בג'ודו בטוקיו 2020! אחרי סדרת האכזבות הארוכה בתחרויות היחידים והיחידות, הנבחרת המצוינת של אורן סמדג'ה ושני הרשקו עשתה את זה, ובתחרות הקבוצתית הראשונה אי פעם במשחקים אולימפיים סיימה במקום השלישי ועל הפודיום. זו המדליה השנייה שלנו בבירת יפן אחרי הזכייה של אבישג סמברג בארד בטקוואנדו, וה-11 בסך הכל בהיסטוריה של האולימפיאדות.

  • יש מדליה: נבחרת הג'ודו זכתה במדליית הארד בטוקיו 2020
  • פרץ שמחה אדיר: צפו בחגיגות של נבחרת הג'ודו לאחר הזכייה
  • המדליסטים חגגו: "היינו מרוסקים השבוע, האחדות שלנו ניצחה"
  • כל הקרבות, הניצחונות, התקצירים - יום אדיר בטוקיו, דקה אחר דקה
  • מענף הג'ודו היו הרבה מאוד ציפיות בטוקיו, שכן לא פחות מ-12 נציגים ונציגות נשלחו, הכי הרבה אי פעם. שגיא מוקי, פיטר פלצ'יק ותמנע נלסון לוי סומנו כמועמדים למדליה, לצד עוד כמה שהיו יכולים להגיע רחוק. אף אחד מהם לא מצא את דרכו לקרב על מדליה, פרט לשירה ראשונה וברוך שמאילוב, שלא התחרו בקבוצתי.

    אולם, הג'ודאים והג'ודאיות שלנו ידעו לשים בצד את כל הביקורות, להתרכז במטרה ביום האחרון של המשחקים שלהם, ולהשיג את התואר הנכסף - מדליסטים אולימפיים. זוהי כמובן מדליה אחת, ולא אישית אינדיווידואלית, אך היא מתוקה ביותר.

    במאבק על הארד ישראל פגשה את הנבחרת של הוועד האולימפי הרוסי. זה התחיל עם הפסד של גילי שריר, שקיימה הכי הרבה קרבות מבין כל הנציגים שלנו - 6. היא ספגה ווזארי מול מדינה טאימזובה, שזכתה במדליית הארד ביחידות בקטגוריית משקל אחת גבוהה יותר משל הישראלית. אולם, משם הכל הלך לטובת הנבחרת הישראלית.

    שגיא מוקי הפיל באיפון מרשים יריב כבד ממנו (בקטגורייה של לי קוכמן, שהוחלף על ידי מוקי לקרב על הארד). לאחר מכן רז הרשקו השיגה ניצחון משלה, ואז פיטר פלצ'יק קבע 1:3 עם ניצחון מול טמרלאן בשאייב, שניצח את טדי רינר אתמול ביחידים.

    צפו בקרב של פלצ'יק >>>

    מי שהעניקה סופית את המדליה לישראל היא תמנע נלסון לוי, שסיימה במקום השביעי בתחרות היחידות ועשתה תיקון מצוין עם הקבוצה. היא זו שקבעה 1:4 לאחר שחזרה מפיגור של ווזארי לניצחון מול היריבה שלה, ולאחר מכן החלו החגיגות של כל הנבחרת על המזרן.

    המסע החל עוד לפני כן עם ניצחון 3:4 דרמטי מול איטליה, בזכות קרב מצוין של גילי שריר בהכרעה אחרי ה-3:3. בהמשך ישראל פגשה את צרפת החזקה והפסידה 4:3, כשגם פה שריר הוגרלה לקרב השביעי והמכריע, והפעם הפסידה (אחרי שלושה ניצחונות רצופים שלה). בבית הניחומים ישראל גברה 2:4 על ברזיל, ובכך עלתה לקרב על הארד מול הוועד האולימפי הרוסי, שהפסידה בחצי הגמר ליפן.

    הסיפור המדהים כאן הוא גם החיבור הקבוצתי האדיר, אבל גם סיפור גדול של כמה אינדיווידואלים שכל כך קיוו להשיג מדליה אישית. מוקי, שלא היה בסגל של הנבחרת מול איטליה, צרפת או ברזיל, עלה לקרב היחיד שלו בתחרות דווקא במאני טיים, ולא אכזב. אורי ששון, שהתמודד בקרב אחד בלבד (שוב מול טדי רינר האימתני), הפסיד, אבל שותף לזכייה בכל מקרה, ועבורו למעשה זו מדליה שנייה במשחקים האולימפיים. ואי אפשר שלא להזכיר את המאמנים סמדג'ה והרשקו, עליהם היה לחץ עצום לחזור הביתה עם מדליה. והנה זה קרה.

    צפו בקרב של מוקי >>>

    צפו בקרב של הרשקו >>>

    והנה קצת תמונות שכל כך רצינו לראות >>>