$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הרוסים באים: הכירו את היריבה על הארד

הג'ודאי שהדהים את רינר, מדליסטית הארד והמאזן מול הישראלים

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  31.07.21 - 09:35

תגיות: טוקיו 2020

איזה שבוע מטלטל עבר על נבחרת הג'ודו של ישראל. שבוע שהתחיל בצורה מדהימה עם ההופעות של שירה ראשוני וברוך שמאילוב, שנכנעו רק בקרב על הארד, הפך במהרה לרצף של אכזבות. הדחות מוקדמות של שגיא מוקי, פיטר פלצ'יק ואורי ששון גררו לא מעט ביקורת. אבל את הנבחרת הזו אסור להספיד. דווקא בתחרות הקבוצתית, שנערכת לראשונה בתכנית האולימפית, יש לישראל סיכוי לזכייה במדליה.

אחרי ניצחונות הירואיים על 3:4 על איטליה בשמינית הגמר ו-2:4 על ברזיל בבית הניחומים (לצד הפסד דרמטי 4:3 לצרפת), החבורה של אורן סמדג'ה ושני הרשקו עלו לקרב על מדליית הארד, שם יפגשו את נבחרת הוועד האולימפי הרוסי.

אז מי יחכה לישראל בקרב על הארד?

ובכן, נבחרת הוועד האולימפי הרוסי (רוסיה בשבילכם) החלה את התחרות ישירות בשלב רבע הגמר. הרוסים ניצחו 2:4 את נבחרת מונגוליה עם סעיד מולאי. בחצי הגמר הם פגשו את יפן, שלא השאירה להם הרבה סיכוי. היפנים העמידו את ההרכב החזק ביותר שלהם והביסו את הרוסים 0:4 בדרך לגמר.

גברים

בשני המפגשים מול מונגוליה ומול יפן, הציבו הרוסים את מיכאיל איגולניקוב במשקל עד 90 ק"ג, מוסא מוגושקוב במשקל עד 73 ק"ג וטמרלאן בשאייב במשקל של 90+.

מוסא מוגושקוב - עד 73 ק"ג

מוגושקוב הפסיד בשני הקרבות שלו עד כה בקבוצתי, כאשר גם בתחרות האישית לא הרשים במיוחד עם הדחה בסיבוב הראשון. ועדיין, למרות שלא התעלה לרמה גבוהה עד כה בטוקיו, מדובר במדליסט הארד מאליפות אירופה האחרונה בליסבון. בעבר גם זכה בארד אליפות העולם ב-2011.

מוגושקוב צפוי להתמודד מול טוהר בוטבול, שפתח את ההתמודדות עם הפסדים בקרבות מול איטליה וצרפת, אך תיקן עם ניצחון על אדוארדו דוס סנטוס בברזיל. המאזן בין השניים עומד על 0:2 לטובת מוגושקוב.

מיכאיל איגולניקוב - עד 90 ק"ג

איגולניקוב היה על סף זכייה במדליית ארד בתחרות עד 90 ק"ג, אך לבסוף נכנע בקרב על מדליית הארד.

הג'ודוקא הרוסי התמודד השנה מול לי קוכמן במסגרת גרנד סלאם קאזאן, כאשר ידו של הישראלי הייתה על העליונה. איגולניקוב הוא פעמיים אלוף אירופה, כולל זהב באליפות שנערכה בתל אביב. באליפות האחרונה בליסבון זכה במדליית הארד. לעומת זאת, באליפויות העולם טרם רשם הישג משמעותי.

טמרלאן בשאייב - 90+ ק"ג

בשאייב חתום על אחת הסנסציות הגדולות של המשחקים האולימפיים בטוקיו, כאשר ניצח אמש את טדי רינר האגדי ברבע הגמר במשקל 100+ ק"ג. בשאייב אמנם נכנע לאחר מכן בחצי הגמר, אך המשיך לזכייה במדליית הארד. הג'ודוקא הרוסי הוא אלוף אירופה 2020 ומדליסט הכסף מהאליפות שנערכה בתל אביב ב-2018. ההישג הבולט שלו - מדליית כסף באליפות העולם האחרונה בבודפשט.

יהיה מעניין לראות האם בשאייב ישובץ מול אורי ששון או דווקא מול פיטר פלצ'יק, שנראה מצוין עד כה עם שני ניצחונות באיפון תוך זמן קצר. בשאייב פגש פעמיים את ששון בעבר, כאשר המאזן ביניהם עומד על 0:2.

נשים

אלכסנדרה בבינצבה - 70+ ק"ג

בבינצבה מתחרה במשקל עד 78 ק"ג ולא במשקל הפתוח לנשים, כך שהיא יכולה לפגוש את ענבר לניר או את רז הרשקו. בבינצבה סיימה במקום השביעי בתחרות האישית שלה.

מדובר בג'ודאית ותיקה וחזקה, שבהחלט נחשבת פייבוריטית בקרב האפשרי. בבינצבה זכתה במדליית ארד באליפות העולם ב-2018.

דריה מז'אצקאייה - עד 57 ק"ג

מז'אצקאייה הפסידה גם היא בשני הקרבות שלה עד כה בקבוצתי, כאשר גם באישי היא הפסידה בקרב הראשון שלה. מתוכננת להתמודד מול תמנע נלסון לוי. למרות ההופעה המאכזבת עד כה בטוקיו, הרוסייה מחזיקה בתואר אלופת אירופה 2019.

מדינה טאימזובה - עד 70 ק"ג

טאימזובה תגיע להתמודדות בידיעה שהיא יכולה לצאת מטוקיו עם שתי מדליות על הצוואר. הג'ודאית בת ה-22 זכתה בארד במשקל עד 70 ק"ג ובכך הוסיפה עוד מדליית ארד לרזומה שלה. טאימזובה זכתה בארד גם באליפות העולם ב-2019 ובשתי אליפויות אירופה האחרונות.

טאימזובה תתמודד מול גילי שריר, שרושמת יום הירואי באולם הבודוקאן עם 3 ניצחונות ו-2 הפסדים, כאשר פעמיים הוגרלה לקרבות שוברי שוויון, מול איטליה וצרפת.