$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

"היינו מרוסקים השבוע", "האחדות שלנו ניצחה". המדליסטים חוגגים

הג'ודאים השיגו תיקון לשבוע קשה עם מדליית ארד מדהימה בתחרות הקבוצתית. שריר: "קל לשבת בבית ולבקר, כל אחד נתן את הנשמה". ששון: "יש לי 2 מדליות, זו הזיה". ומה המענק שיקבלו?

שירי אלג'ם, שליחת ערוץ הספורט לטוקיו
שירי אלג'ם, שליחת ערוץ הספורט לטוקיו  31.07.21 - 12:41

תגיות: טוקיו 2020

הישג נהדר לנבחרת הג'ודו - מדליית ארד אולימפית בתחרות הקבוצתית, שנערכה היום (שבת) לראשונה במשחקים האולימפיים. ניצחונות 3:4 על איטליה, 2:4 על ברזיל ו-1:4 על רוסיה סידרו מקום על הפודיום (לצד הפסד 4:3 לצרפת).

עבור הנבחרת מדובר בסיום המתוק ביותר לשבוע אולימפי מאכזב בתחרויות האישיות. דווקא מתוך המצב הקשה הצליחו החניכים והחניכות של אורן סמדג'ה ושני הרשקו להתעלות בהזדמנות השניה שקיבלו. והם עשו זאת, ובגדול. כל אחד מהג'ודאים יקבל מענק זכייה בגובה 50 אלף שקלים.

צפו בחגיגות הגדולות של הנבחרת בסיום >>

"נתנו את הנשמה ועשינו את זה", אמר שגיא מוקי המאושר בסיום, "ידעתנו שאם אחד היה מוותר ולא נותן את הלב, זה לא היה קורה". על הניצחון הדרמטי מול מיכאיל איגולניקוב אמר: "התכוננתי לקרב מאוד קשה מול אלוף אירופה. האמנתי ונלחמתי - ובסוף זה קרה. זה רק מראה לכם על איכות הנבחרת, שיכולה לעשות הכל ביום נתון. האחדות שלנו ניצחה".

עבור פיטר פלצ'יק מדובר במהפך גדול אחרי היום החלש שהיה לו. "יש משהו מאוד מיוחד בתחרות הקבוצתית", אמר פלצ'יק, "כל אחד הגיע לכאן אחרי שבוע מאוד מאכזב באופן אישי, שבו אף אחד לא הצליח לבוא לידי ביטוי כמו שהוא ציפה. משהו ביום המיוחד הזה גרם לכך שכל אחד הביא את הערך המוסף שלו למען הקבוצה".

על פורמט התחרות הקבוצתית, שכאמור זו הופעת הבכורה שלו במשחקים האולימפיים, אמר פלצ'יק: "יש משהו מאוד מיוחד באירוע הזה במיקס. אף אחד מאיתנו לא הצליח לבוא לידי ביטוי כמו שהוא רצה והתכונן, אבל היום זה קרה. וזה מה שעשה את ההבדל".

פלצ'יק השיג ניצחון יוקרתי במיוחד, על טמרלאן בשאייב. "אני הסלייר של הקינג סלייר", אמר הישראלי על הרוסי, שניצח אתמול את טדי רינר, "המטרה הייתה לכתוש אותו כל רגע בקרב ולא לתת לו שנייה מנוחה או להתארגן על עצמו. אורן הכין אותי מאוד מדויק לקרב הזה והוצאתי לפועל את תוכנית הפעולה".

צפו בניצחון הגדול של תמנע נלסון לוי >>

"היינו מרוסקים אחרי השבוע הזה", הוסיף טוהר בוטבול, "כל אחד חווה פה כישלון אישי, אבל הצוות הרים אותנו. היינו מרוסקים, הצוות המקצועי הוציא מים מהסלע".

"אני אוהבת כל אחד ואחת פה", אמר רז הרשקו, אחת שהתמודדה בכל המפגשים והציגה ג'ודו ברמה גבוהה, כולל ניצחון בקרב על הארד, "אנחנו מאוחדים ונותנים גב אחד לשני. הוכחנו את זה על המזרן ויש לנו את הלב הכי גדול. אולי לא כל יום הוא מוצלח, אבל - היום זה היום שלנו".

גילי שריר היא ללא ספק אחת הגיבורות הגדולות של היום הזה. שני ניצחונות מדהימים שלה בשמינית הגמר מול איטליה הם אלה שאיפשרו את ההגעה לרבע ולבית הניחומים. "לא היה פה אף אחד שלא נתן את הלב והנשמה", אמרה שריר, שגם התייחסה לביקורות שספגה הנבחרת: "קל לשבת בבית ולתת ביקורת, אבל כל אחד נתן את הנשמה. הראינו איזו נבחרת חזקה יש לנו".

גילי לוסטיג: "בהחלט חשבנו שהג'ודו ראוי לפחות למדליה אחת, אני שמח במיוחד כי אני איש של משחק קבוצתי. הסיבה שהתחרות הזאת נערכת פעם ראשונה במשחקים האולימפיים נתנה לזה חשיבות גבוהה. הנבחרת הציגה פה יום קרבות מעורר השראה, זו תחרות מדהימה עם אוווירה סוחפת והם עשו הישג ענק".

"בראש ובראשונה, הג'ודאים שלנו ספורטאים ברמה גבוהה מאוד" המשיך לוסטיג. "אנחנו יודעים את יכולתם. אני חושב שהתחרות הקבוצתית נתנה להם את הכח והרצון להשיג את זה. הם עלו בצורה מאוד נחושה ורצו להשאיר את רישומם בהיסטוריה. זאת הרוח הקבוצתית, זה מעיד על עומק, לא ספורטאי אחד או שניים שמושכים את השאר".

צפו בניצחון הגדול של פלצ'יק בגמר >>

על הניצחונות הדרמטיים שלה מול מריה צ'נטרקיו, המדליסטית האולימפית במשקל של שריר: "זה היה כמו כל קרב אחר וזה מה שעבר לי בראש. הרגשתי מההתחלה שאני יכולה לעשות את זה, כי היא הפתיעה את כולם, אבל הדירוג שלה בפועל נמוך. ידעתי שאני לא פחות טובה ממנה".

צפו בניצחון הגדול של מוקי בקרב על הארד >>

"בדיוק כמו שפיטר אמר, גם אני אישית לא באתי לידי ביטוי ביחידים ובכיתי כל הזמן, ממש עד הבוקר", אמרה תמנע נלסון לוי, עוד אחת מגיבורות המסע של ישראל היום בבודוקאן, "הוכחנו שיש פה חבורה של לוחמים, כל אחד נתן את הלב והנשמה שלו".