$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

"לוקה דונצ'יץ' רוצה לנצח גם בקלפים ובפינג פונג"

מאמן סלובניה, סקוליץ', על הכוכב: "האבטיפוס לשחקן נהדר"

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  02.08.21 - 18:35

נבחרת סלובניה הפכה מכזו שמעולם לא היתה במשחקים האולימפים למועמדת למדליה והכל הודות לשחקן אחד  - לוקה דונצ'יץ'. בעוד כישרונות על ברמתו מנצלים את הקיץ כדי לנוח ולהתכונן לעוד עונה ארוכה ב-NBA, הוא השתתף בטורניר הקדם אולימפי, עזר לנבחרתו להעפיל לטוקיו וכעת היא בעמדה לא רעה לזכות במדליה. ברבע הגמר מחכה להם מפגש מול גרמניה ובחצי הגמר זו היריבה כנראה תהיה צרפת, שפוגשת את איטליה. רגע לפני המאני טיים, מאמן סלובניה, אלכסנדר סקוליץ', שוחח עם אפיק ניסים על המיוחד בלוקה והתנאים בטוקיו.

"זו זכות גדולה עבורינו להיות באולימפיאדה הזו", ציין סקוליץ', "אנחנו מרגישים ברי מזל לעלות לפה ולהשתתתף בטורניר המדהים הזה. הרווחנו את הזכות להיות מועמדים למדליה. נחמד לשמוע את זה, אבל אני רוצה להיזהר. זו האולימפיאדה הראשונה שלנו. יש לנו מטרות, אבל אנחנו רוצים לקחת את זה משחק אחרי משחק. זה מה שאני מנסה להכניס לראש של השחקנים. ביורובאסקט לא הרגשנו שום לחץ, פשוט שיחקנו את המשחק שלנו".

סקוליץ' גם סיפק הצצה לדונצ'יץ' האדם ולא הכדורסלן: "הוא בחור מדהים, לא רק ככדורסלן, אלא גם כבנאדם. הוא לא רק טוב במה שהוא עושה, הוא גם נהנה מזה. הוא מנסה להשתפר, להתחרות בכל פעם. הכל תחרות עבורו. בגלל זה נראה שהוא לא עייף. לגבי כדורסל, כולם יכולים לראות. בכל שנה הוא מביא משהו חדש למשחק. הוא תמיד מפתיע אותך. הדרך שבה הוא מתמודד עם טקטיקות הגנתיות שונות. הוא מאוד ורסיטילי ומוכשר עם גוף גדול ואיי.קיו כדורסל גבוה. הוא אבטיפוס לשחקן נהדר, מנטלית ופיזית. מחוץ למגרש הוא צנוע, תמיד רוצה להתחרות. אפילו בקלפים או פינג פונג הוא רוצה לנצח והוא מנצח. הוא לא מתנהג כמו סופרסטאר מה שהופך אותו למיוחד בדרך מסוימת".

"לוקה קורא את המשחק בצורה מדהימה, כל צורת הגנה", המשיך סקוליץ', "יש לו אינסטינקטים מדהימים, יכולת טובה לזהות את המצב כל המגרש ולכן קל לנו יותר. אנחנו יכולים לעשות דברים שונים כי הוא מרגיש  נוח בכל סיטואציה. הוא מאתגר את המאמנים למצוא דברים שיעזרו לו בסיטואציות שונות. הוא עוזר למאמנים להיראות הרבה יותר טוב ממה שאנחנו באמת. כשהוא הגיע זה היה אתגר עבורי למצוא דרך שהוא יכול לסמוך עליי ועל צוות האימון. הוא מגיע מהליגה הטובה ביותר עם המאמנים הטובים. לא הרגשתי לשנייה חוסר כבוד מהצד שלו. להיפך. הוא גורם לי לחשוב שאני מאמן ב-NBA. הוא נותן כבוד לי ולכל המאמנים. הוא מדבר עם המאמנים ומקבל את הרעיונות שלנו ומנסה לתת לנו רעיונות משלו. יש לנו מערכת יחסים של אמון משני הצדדים".

"יש לנו כימיה מדהימה בנבחרת. הם ממש מחוברים. כשתיכננו את הקיץ הזה, חשבנו איך להפוך את הסביבה שלהם לנוחה ולחופשיה כדי למצוא את הכימיה. הם מרגישים שלוקה עבורי ועבורם הוא שחקן הכדורסל הכי טוב בעולם כרגע. הם מרגישים את זה כשהם מתאמנים איתו והם סומכים עליו והוא סומך עליהם לתמוך בו. הם הולכים אחריו. לפעמים זה נראה טבעי, כאילו הם משחקים ביחד הרבה שנים. אולי זה לוקה, אולי זה חיבור של הכל. נראה שהם מוצאים אחד את השני בעיניים עצומות. כולם תחרותיים. האימונים שלנו מתנהלים באינטנסיביות, תמיד על סף תקרית. אנחנו צריכים למצוא דרך להתאמן בלי בעיות. הם הופכים את העבודה שלנו לקשה יותר, במיוחד כשהם משחקים חמש על חמש ואנחנו צריכים לשפוט. זה אתגר אמיתי".

סקוליץ' הודה כי התנאים בטוקיו לא אידיאלים, אבל זה לא ישמש לו כתירוץ: "לא ציפיתי למלון של חמישה כוכבים כי סיפרו לי מה יהיו התנאים לפני שהגעתי. זה אותו דבר לכולם, אולי נבחרת ארה"ב במלון חמישה כוכבים. החדרים לא מיוחדים, אבל זה מספיק כדי לישון, לנוח ולהתכונן לאתגרים. הארגון נהדר, המטבח פתוח 24 שעות. אפשר לחוש ברוח האולימפים פה. האתלטית בכפר הולכים, חלק עצבניים, מתכוננים. בכל בוקר אני רואה מתאגרפים עושים את התרגילים שלהם. זה נחמד. עכשיו רואים את האתלטים מקניה רצים ברחוב. האווירה מדהימה, אז לא אכפת לנו שזה לא מלון חמישה כוכבים. לוקה לא התלונן בכלל. הוא אוהב את זה. הוא אוהב להיות עם החברים שלו והוא מחשיב את חבריו לנבחרת כחברים. הם מוצאים דרך להירגע, להיות ביחד, ליהנות וזו הזדמנות טובה עבורם להתחבר ולא להיות כ"א בחדר שלו".