$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

נגד אלופת העולם ואחרי 4 שנים של הישגים: רגע האמת של לינוי אשרם

מ-2017 המתעמלת הישראלית מבקרת על הפודיום באופן קבוע (11 מדליות באליפויות העולם). בשישי (החל מ-04:20) היא תעלה למוקדמות ותחפש מקום בגמר, בדרך אולי למדליה רביעית לישראל. הרזומה, היריבות, הקשר לדולגופיאט וההכנות האחרונות באולם הארייאקה בטוקיו

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  05.08.21 - 12:23

בווידאו למעלה: הדיווח של שליחתנו לטוקיו

אחרי מדליית הזהב של ארטיום דולגופיאט בתרגיל הקרקע ומדליות הארד של נבחרת הג'ודו הקבוצתית ושל אבישג סמברג בטקוואנדו, נותרה שאלה אחת מרכזית - האם המשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים טוקיו 2020 תסיים עם הישג ענק של 4 מדליות? מחר (שישי, מ-04:20) לינוי אשרם תתחיל את המסע שלה למדליה בהתעמלות אמנותית עם מוקדמות התחרות האישית.

נציין כי בניגוד לאליפויות עולם ואליפויות אירופה, התחרות האולימפית בהתעמלות אמנותית ליחידות כוללת אך ורק מוקדמות וגמר כללי (קרב-רב), וללא גמרים במכשירים אישיים. אשרם תחל את דרכה במוקדמות ב-04:20 באולם הארייאקה, שבו זכה דולגופיאט במדליית הזהב ביום ראשון.

גם ניקול זליקמן תיקח חלק במוקדמות ותנסה לסיים בין 12 הראשונות ולהעפיל לגמר האולימפי. עבור שתיהן מדובר בהופעה אולימפית ראשונה ובהזדמנות לרשום פרק חדש במורשת הענף אחרי מתעמלות אולימפיות כגון נטע ריבקין ואירה ריסנזון.

לינוי אשרם וניקול זליקמן ערכו היום אימון מסכם באולם ההתעמלות (אימון פודיום - האימון היחיד והמכריע על המשטח האולימפי באולם הארייאקה). אשרם נראתה מפוקסת ודרוכה באימון, אם כי כמובן לא כל התרגילים היו מושלמים (כך גם לשאר המתעמלות). אשרם התאמנה במקביל לדינה אברינה, אלופת העולם 3 פעמים ברציפות. זליקמן התאמנה במקביל לארינה אברינה, אחותה התאומה של אלופת העולם. שתי הנציגות הרוסיות נחשבות פייבוריטיות לסיים על הפודיום.

11 מדליות באליפויות העולם

אחרי שריבקין לא הצליחה להגיע לגמר בריו, אשרם תנסה קודם כל להתברג בין 12 הראשונות ואחר כך לחלום על הגמר, שייערך למחרת ביום שבת. בארבע השנים האחרונות לינוי אשרם בת ה-22 הפכה לאחת המתעמלות המובילות בעולם עם אינספור מדליות בתחרויות השונות. 7 מדליות באליפויות אירופה, כולל זהב היסטורי בקרב-רב בקייב 2020. 4 מדליות במשחקי אירופה, שנערכו במינסק ב-2019 ולא פחות מ-11 מדליות באליפויות העולם בהתעמלות אמנותית החל משנת 2017, 6 מדליות מהן - 4 כסף ו-2 ארד - באליפות שנערכה בבאקו ב-2019.

היריבות של אשרם

שתי היריבות הראשיות של המתעמלת הישראלית הן האחיות התאומות דינה וארינה אברינה. הרזומה של דינה אברינה בת ה-22 הוא מדהים - 13 מדליות זהב מאליפויות העולם מ-2017, כולל 3 מדליות זהב ברציפות בתחרות הקרב-רב הכללית. גם אחותה ארינה מכירה את הפודיום מקרוב - 11 מדליות זהב באליפויות העולם, כולל שתי מדליות כסף בקרב-רב. השתיים ואשרם חלקו יחד את הפודיום, יותר מפעם אחת, באליפויות שנערכו בבאקו, סופיה ופזארו. האם זו תהיה התמונה גם בטוקיו?

בתחרויות האולימפיות תמיד צריך לקחת בחשבון את המתעמלות מבולגריה, איטליה ואזרבייג'אן. למשל, בוריאנה קאליין הבולגריה (20), סגנית אלופת אירופה בקרב רב מהתחרות שנערכה לאחרונה בווארנה.

תלך בדרכו של דולגופיאט?

מדובר כאמור בהופעה אולימפית ראשונה ללינוי אשרם, שלקחה חלק בעבר במשחקי הנוער האולימפיים ב-2014 בסין. אגב, אשרם היא לא הנציגה הראשונה של ישראל בטוקיו 2020, שגם עברה במשחקי הנוער 2014. הנציג השני הוא לא אחר מאשר ארטיום דולגופיאט. האם אשרם תלך דרכו? השלב הראשון מתחיל בשישי.

זליקמן מחפשת גמר אולימפי

גם ניקול זליקמן תתמודד במוקדמות, כאשר המטרה שלה תהיה להעפיל לגמר בשבת. זליקמן בהחלט יכולה לעשות זאת, לאחר שבשתי אליפויות העולם האחרונות היא הצליחה להתברג בין 12 הראשונות ולהעפיל לגמר (פעמיים סיימה במקום ה-11).