$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

בגלל הקרב: בתקשורת הערבית שיבחו את הרשקו

עיתון Arab News ערך ראיון מיוחד עם הג'ודאית, כשבוע לאחר הקרב עם אל קחאטני. הישראלית: "היריבה הייתה אמיצה"

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  05.08.21 - 11:24

תגיות: טוקיו 2020

למעט מדליית הארד של נבחרת הג'ודו הקבוצתית ויום הקרבות הגדול של שירה ראשוני, אחד הרגעים המרגשים ביותר של נבחרת הג'ודו היה הקרב בין רז הרשקו לטהאני אל קאחטני הסעודית, בסיבוב הראשון במשקל 78+.

  • כל החדשות, תוצאות הישראלים וטבלת המדליות - במתחם טוקיו 2020
  • היום (חמישי) פורסם בתקשורת הערבית ראיון של הרשקו, שניצחה באותו קרב, לאתר Arab News. העובדה שספורטאית ישראלית מתראיינת לאתר תקשורת ערבי היא לא פחות ממדהימה ובהחלט חלק מהשפעות תהליך הנורמליזציה עם חלק ממדינות ערב, במיוחד במפרץ הפרסי.

    כזכור, מאז ההגרלה הופעל לחץ כבד על הג'ודאית הסעודית לפרוש. לא רק שאל קחאטני לא פרשה, אלא התמודדה מול הרשקו ואף לחצה את ידה בסיום (הישראלית גם המשיכה לחיבוק והנפת ידיים משותפת).

    "אני יודעת שעצם ההופעה שלה לקרב זה אירוע נדיר, התרגשתי מאוד מעצם האירוע", אמרה רז הרשקו, שזכתה גם במדליית ארד בטוקיו כחלק מנבחרת הג'ודו הקבוצתית. "אני שמחה ששתינו שמנו את הפוליטיקה בצד והתמודדנו אחת נגד השניה. היא הייתה אמיצה מאוד והיא עמדה בלחצים כבדים".

    על משמעות הקרב מבחינתה אמרה: "זה לא היה שונה מכל קרב מול ג'ודאית מארצות הברית או דרום אפריקה וכו'. השארנו את הפוליטיקה מחוץ למזרן, זה היה נהדר. המשחקים האולימפיים מוכיחים שהספורט יכול להתעלות מעל כל השפעות פוליטיות". הג'ודאית הישראלית גם נשאלה לגבי האפשרות שתתחרה בעתיד בטורניר בערב הסעודית. "ברור, למה לא?!", השיבה הרשקו.

    ב-Arab News החמיאו לשתיהן, וכמובן במיוחד לג'ודאית הסעודית: "ההופעה האמיצה בתחרות ממחישה את השינוי ברור בערב הסעודית - פתיחות ויכולת להתעלות מעל המצב הגיאו פוליטי הנוכחי". בכתבה גם ביקרו את החרם של הג'ודאים מאלגיריה וסודאן - פתחי נורי ומוחמד עבאלארסול, שהעדיפו לפרוש מאשר להתמודד מול טוהר בוטבול במשקל עד 73 ק"ג. הוועד האולימפי הבינלאומי כבר הודיע כי יפעל להעניש את השניים.