$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

"פיב"א רצתה שצרפת תנצח": דונצ'יץ' הגיב בתסכול להפסד

כוכב נבחרת סלובניה חווה אכזבה קשה, וביקר את האיגוד. כמו כן, ספג ביקורות ברשתות: "לא לקח אחריות". לאחר המשחק טען: "שמרו עליי, והייתי חייב למסור". יתנחם במדליית ארד?

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  05.08.21 - 18:14

האכזבה ניכרה על פניו: אחד השחקנים הגדולים בדור האחרון, סיים את המשחק עם טריפל דאבל, אבל ירד מנוצח. לוקה דונצ'יץ' ונבחרת סלובניה נוצחו היום (חמישי) בחצי גמר טורניר הכדורסל האולימפי 90:89 מול צרפת, ויצטרכו להסתפק בקרב על מדליית הארד מול אוסטרליה. וכוכב דאלאס מאבריקס, שזכה ללא מעט שבחים לאורך השנים, ספג גם ביקורת על ההתנהלות - בעיקר במהלכים האחרונים.

דונצ'יץ' ירד מאוכזב. הוא עזב את המגרש כשמגבת על ראשו, ועל פי דיווחים הוא הפיל כ-12 בקבוקי מים מתוך תסכול מההפסד, כשגם דמעות בעיניו. הכוכב הגדול, שבמידה סחב את סלובניה עד השלב הזה והביא אותה למאזן של 0:17 כשהוא משחק - אחראי גם להפסד הכואב ביותר. בסיום המשחק, כתב ליטאי שראיין את זיגה דימץ' טען שדונצ'יץ' התערב בראיון וצעק "מה קרה? פיב"א קרתה!", וטען מספר פעמים שהתאחדות הכדורסל הבינלאומית (שארגנה את המשחקים) שמחה מהתוצאה, ורצתה שצרפת תנצח.

"הוא היה חייב לזרוק", ביקרו לא מעט אוהדים ברשתות החברתיות, אחרי שבכל המהלכים האחרונים, דונצ'יץ' נמנע מלזרוק והעדיף למסור, כולל במהלך הסיום - שם קלמן פרפליץ' נחסם על ידי ניקולה באטום, וצרפת הבטיחה את הניצחון ממש על הבאזר. השחקן האיכותי ביותר של הנבחרת בחר לזוז הצידה, במה שבקלות היה יכול להיחשב כצעד מנצח, אבל ברגע שזה נגמר בהפסד - הוא גם חוטף ביקורות.

הגרסה של דונצ'יץ' התבטאה במסיבת העיתונאים פוסט המשחק: "באטום שמר עליי והייתי חייב למסור. חשבתי שהוא היה חופשי, אבל לניקולה היתה חסימה אדירה. לא תמיד אתה יכול להחליט חכם, אבל אני חושב שזו היתה בחירה נכונה".

"אני יכול לומר שאני באמת גאה בקבוצה הזאת", אמר דונצ'יץ' בסיום, "כולם נתנו את מאה האחוזים שלהם. עבדנו קשה במשך חודשיים כדי להיות כאן. יכול להיות שהפתענו הרבה אנשים, אבל יש לנו עוד משחק גמר אחד, ואנחנו לא מוכנים לוותר".

עם זאת, נתון אחד עומד לזכותו: הוא הפך לשחקן השלישי בהיסטוריה שרושם טריפל דאבל במשחקים האולימפיים. השניים הקודמים היו אלכסנדר בלוב מנבחרת ברית המועצות ב-1976, ולברון ג'יימס מנבחרת ארצות הברית ב-2012. הוא סיים את המשחק עם 16 נקודות, 10 ריבאונדים ו-18 אסיסטים, אבל ברור לכולם שזה לא ינחם אותו.