$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

"החלום? לנצח את ארה"ב": צרפת מכוונת לזהב

באטום השתעשע בסיום: "שנים לא חסמתי ככה". סיכום הניצחון

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  05.08.21 - 18:37

במהלך 85 השנים של נבחרת צרפת בכדורסל באולימפיאדות השונות - הישג השיא שלה היה מדליית כסף, אותה היא קטפה גם ב-1948 וגם ב-2000. בשבת בבוקר היא תוכל לשנות את הנתון הזה, כי אם היא תשרוד עוד 40 דקות נגד הכוכבים של ארה"ב, היא תזכה במדליית הזהב האולימפית הראשונה בהיסטוריה שלה.

הטריקולור הבטיחו היום (חמישי) את המדלייה השלישית שלהם אי פעם על הפרקט האולימפי, כשניצחו 89:90 את סלובניה ולוקה דונצ'יץ' בתום אחד המשחקים הדרמטיים והמסקרנים שידענו במעמד הזה. דונצ'יץ' הפך לשחק השלישי אי פעם באולימפיאדה שרושם טריפל דאבל, כשסיים עם 16 נקודות, 18 אסיסטים (שיא לשחקן NBA באולימפיאדה) ו-10 ריבאונדים, אבל הוא ויתר על הכדור האחרון רק כדי לראות את ניקולה באטום חוסם את קלמן פרפליץ' - ומדיח אותו בפעם השנייה בתוך חודשים ספורים (גם במדי לוס אנג'לס קליפרס בפלייאוף האחרון).

לאחר הניצחון, באטום התייחס לאותו מהלך אייקוני שייזכר עוד הרבה שנים תחת השם שלו: "ראיתי שנשארו 14 שניות ושהכדור בידיים של שחקן ההתקפה הטוב בעולם. דונצ’יץ’ נתן את הכדור לפרפליץ’ וצעקתי לעצמי 'לא לא לא, אני חייב לעצור אותו. לדעתי כבר חמש שנים לא חסמתי ככה, מאז הימים שלי בפורטלנד". הפוורורד העלה תמונה של החסימה לחשבון הטוויטר שלו וכתב: "הפוסטר החדש בחדר של הבן שלי".

כאמור, לצרפת אין הרבה זמן לחגוג את הניצחון הגדול על אלופת אירופה מ-2017 כי כבר בעוד פחות מ-48 הם יפגשו את ארה"ב, שניצחה את כל משחקיה מאז ההפסד במשחק הפתיחה. צרפת ידעה לנצל את היתרון שלה מתחת לסלים כדי לנצח 76:83 בשלב הבתים, אבל החבורה של גרג פופוביץ' השתמשה במשחק הזה כ"דלק" להמשך, וגם הטריקולור יודעים שבגמר הולך להיות להם הרבה יותר קשה.

"כאשר התחלתי לשחק כדורסל, החלום שלי היה לנצח את ארצות הברית בגמר האולימפי" סיפר הסנטר האימתני רודי גובר. "עשינו את זה לפני שנתיים באליפות העולם, אבל פה זה כבר עניין שונה לגמרי. זו באמת הזדמנות של פעם בחיים! בשביל רגעים כאלה אנחנו משחקים כדורסל”.

ננדו דה קולו, שכיכב עם 25 נקודות, 7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, הוסיף: "השארתי את אשתי יחד עם שלוש הבנות שלי לבד בבית כדי להיות עם הנבחרת. היא אמרה לי לפני שנסעתי 'אם אתה לא חוזר עם מדלייה, אתה לא נכנס לבית'. אנחנו יודעים שיש אומה שלמה מאחורינו, נתרכז כעת בגמר בשביל לחזור הביתה עם הזהב”.

מעבר לתמונה של החסימה, התמונה השנייה הכי עוצמתית שמגיעה אלינו מטוקיו גם שייכת לבאטום, שלא שכח לנחם את דונצ'יץ' בסיום ההפסד הראשון שלו בקריירה בנבחרת הבוגרת (מאזן 1:17). "הוא אמר לי שהוא שונא לשחק נגדי, בקטע טוב. זה היה נחמד וקלאסי מצידו", סיכם לוקה.