$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

צפו: ארה"ב זכתה במדליית הזהב

יש נקמה וזכייה רביעית ברציפות במשחקים האולימפיים: נבחרת הכוכבים האמריקאית החזירה את השליטה בכדורסל הבינלאומי עם ניצחון דרמטי 82:87 מול נבחרת צרפת, שתסתפק "רק" במדליית הכסף. קווין דוראנט כיכב עם 29 נק', ג'ייסון טייטום סייע עם 19 נק', 16 לפורנייה אצל הטריקולור

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  07.08.21 - 07:24

השליטה בכדורסל הבינלאומי חזרה לארצות הברית. בתום גמר אולימפי מסקרן, ארה"ב גברה הבוקר (שבת) 82:87 על צרפת וזכתה במדליית הזהב בטורניר הכדורסל בפעם הרביעית ברציפות. הכוכבים האמריקאים לא הרשימו לאורך כל הטורניר ולפרקים נדמה שמדובר בנבחרת שעלולה לשחזר את הכישלון של זו מ-2004, אבל ברגע האמת, קווין דוראנט היה שם כדי לעלות את נבחרתו לראש הפודיום.

אחרי ההדחה מול צרפת בגביע העולם האחרון וההפסד לאותה נבחרת במשחקה הראשון בשלב הבתים, ארה"ב ידעה שהיא לא יכולה לרשום "סוויפ שלילי" נגד חבורה שלפחות על הנייר, נחותה ממנה משמעותית. הטריקולור נלחמו בשיניים וחזרו פעמיים מפיגור דו ספרתי, אך הסיכויים היו נגדם נגד קפטן אמריקה של נבחרת החלומות.

דוראנט הפגיז 21 נקודות במחצית הראשונה בדרך ל-29 במשחק, ואיך לא, הוא גם היה האיש שקלע את שתי הנקודות האחרונות בגמר שקלקלו את החלום הצרפתי ושלחו את גרג פופוביץ' לחגוג. KD, אגב, היה רחוק נקודה בלבד מהשיא האולימפי לגמר (30), ששייך לו (השיג אותו פעמיים). שיאן הנקודות של ה"דרים טים" הפך הבוקר לשחקן הראשון של ארה"ב עם 100+ נקודות בשלוש אולימפיאדות שונות. מי שסייע לו היה ג'ייסון טייטום עם 19.

צרפת הצליחה "להרדים" את ארה"ב לאורך כל המשחק, היא לא אפשרה לה לברוח (הפרש השיא עמד על 14) וכשכל הלחץ היה על האמריקאים - המסלול היה מוכן לריצה של הטריקולור, שכמעט הספיקה. ננדו דה קולו שרשם משחק שקט מדי צימק מהקו בשניות הסיום ל-85:82, אבל כאמור דוראנט שוב אמר את המילה האחרונה. מי שתשחקנה את המשחק האחרון בטורניר יהיו סלובניה ואוסטרליה, שייפגשו ב-14:00 בקרב על מדליית הארד.

קלעו לארה"ב: דוראנט 29, טייטום 19 (7 ריבאונדים) לילארד 11, הולידיי 11, אדבאיו 6, לאבין 5, מידלטון 4, בוקר 2.

קלעו לצרפת: פורנייה 16, גובר 16 (8 ריבאונדים), יאבוסלה 13, דה קולו 12 (7 אסיסטים), לוואו-קבארו 11, ניליקינה 5, באטום 5, פאל 4 

מהלך המשחק:
החמישייה של ארה"ב: דמיאן לילארד, ג'רו הולידיי, דווין בוקר, קווין דוראנט ובאם אדבאיו.
החמישייה של צרפת: ננדו דה קולו, אוון פורנייה, גרשון יאבוסלה, ניקולה באטום ורודי גובר.

ארה"ב, שהתקשתה מחוץ לקשת נגד הצרפתים במשחק הראשון, פתחה את הגמר עם 0 מ-5 מחוץ לקשת. פורנייה הראה להם איך עושים את זה נכון עם שלשה מדויקת שקבעה 4:10 מוקדם אחרי ארבע דקות וחצי. כעבור שמונה החטאות רצופות משלוש דוראנט צלף את הראשונה של נבחרתו שהשוותה ל-15:15.

דוראנט סיים עם 10 נקודות בכל המשחק הראשון נגד הצרפתים, ועוד במהלך הרבע הראשון הוא העלה את מאזנו בגמר ל-12 עם ריצת 1:8 אישית. ההובלה עברה לצד של ארה"ב אבל טימוטי לוואו-קבארו, האקס פקטור נגד סלובניה, צלף שלשה על סוף שעון ה-24 שאיזנה ל-18:18. ג'ייסון טייטום קינח את הרבע עם שלשה ולאחר 10 דקות ארה"ב הובילה 18:22.

גם פתיחת הרבע השני הייתה שייכת לאמריקאים ששמרו טוב על הכדור וכפו לא מעט כאלה בצד השני. קריס מידלטון עלה מהספסל וקלע שלשה שהעלה את היתרון הלבן ל-20:28. ונסן קולה הלך פנימה למוסטפה פאל, ההפרש ירד, אבל דוראנט הוסיף אנד וואן, שלשה וקליעת עונשין שנבעה מטכנית של פורנייה, בדרך ל-19 נקודות במשחק ויתרון 26:39 באמצע הרבע.

הצרפתים הצליחו לעצור מעט את המומנטום עם מספר קליעות עונשין של גובר. דה קולו קלע את הנקודות הראשונות שלו לקראת ההפסקה, לאחר שדוראנט קלע עליו סל קשה, ובמחצית היתרון של ארה"ב עמד על 39:44 בלבד.

ההפרש כבר ירד ל-2 אחרי שלשה של יאבוסלה בפתיחת החצי השני, אבל מי אם לא דוראנט השיב לפופוביץ' את המומנטום עם חמש נקודות רצופות ששלחו את הצרפתים לפסק זמן כשלוח התוצאות הראה 45:56. בעוד שהכוכבים הצרפתים הורידו הילוך, דווקא יאבוסלה הוסיף שתי שלשות נוספות ברבע הזה שהשאירו את נבחרתו במרחק ריצה אחת מהאמריקאים.

ארה"ב כבר ברחה ל-57:71 אחרי סלים של זאק לאבין ודאנק במתפרצת של טייטום, אבל גם הפעם, הצרפתים לא הרימו דגל לבן. סל של באטום (ראשון במשחק) על הבאזר של הרבע צימק ל-71:63 לטובת ארה"ב לאחר 30 דקות של כדורסל מסקרן בטוקיו.

לוואו-קבארו ובאטום המשיכו לייצר נקודות בתחילת הרבע הרביעי, ולמרות התחושה שמדובר במשחק חד צדדי, צרפת לא אפשרה לאמריקאים לברוח. פרנק ניליקינה צלף שלשה שהורידה להפרש של פוזשן אחד בלבד, 73:70, אבל הגארדים של ארה"ב מיהרו להגיב עם ריצת 0:6 שהחזירה את ההפרש ל-9.

טייטום העלה את ההפרש לדו ספרתי עם שלשה, אבל גם ביצע עבירת תוקף מול ניליקינה, כשארה"ב הובילה 74:82 כשתי דקות וחצי לסיום. לילארד פספס הזדמנות לסגור עניין עם שתי החטאות רצופות מהקו, והצרפתים קיזזו בצד השני, חטפו אחרי הסל ודה קולו צימק מהקו ל-85:82 כ-10 שניות לסיום. דוראנט קלע מהקו בצד השני וסידר לארה"ב מדליית זהב רביעית ברציפות.