$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מנדודי השינה עד הפודיום: הימים שלפני הזהב

מהלחץ שהוביל לירידה במשקל, דרך החיבוק אחרי הטעות בתרגיל החישוק ושיתוף הפעולה נטול האגו בין זוסמן לסאמופלוב. כך לינוי אשרם התעלתה על הקשיים בדרך להיסטוריה בטוקיו

שירי אלג'ם, שליחת ערוץ הספורט לטוקיו
שירי אלג'ם, שליחת ערוץ הספורט לטוקיו  08.08.21 - 09:04

מאחורי כל אלופה אולימפית עומדת מאמנת אולימפית, ואתמול (שבת) זה היה היום של לינוי אשרם ואיילת זוסמן, אבל הדרך לשם הייתה לא פשוטה בכלל. שעות על גבי שעות של אימונים אינטנסיביים וקפדניים, וימים אחרונים שהיו מלווים במתח אדיר.

אשרם הגיעה ככוכבת הגדולה של המשלחת הישראלית. עם רזומה של 11 מדליות באליפויות עולם, שש מאליפויות אירופה ועוד למעלה מ-60 מדליות מתחרויות הסבב השונות, היא סומנה כמועמדת הבכירה לזכות במדליה. 

הלחץ והציפיות עשו את שלהם, כי מתברר שבימים הראשונים שלה ביפן, במחנה אימונים מחוץ לטוקיו, אשרם התקשתה להירדם. זוסמן אפילו שקלה לקחת לה בשלב מסוים את הפלאפון, כי חשבה שאולי כל הרעש התקשורתי הוא זה שמקשה עליה וגורם למתח גדול יותר, אך בסופו של דבר אשרם הצליחה להתמודד עם המחשבות התמודדות בלילה.

עוד דבר שמעיד על המתח שהמתעמלת הבכירה של ישראל הייתה שרויה בו הוא ירידה במשקל. במשך שלושת החודשים האחרונים אשרם כבר שמרה על משקל "תחרות", הייתה יציבה בלי עליות וירידות. אך ביפן, למרות שאכלה מסודר וטוב היא החלה לצנוח במשקל. "בימים הראשונים ראיתי שהיא מרזה מיום ליום פשוט ממתח ומעצבים. היא אכלה טוב ובכל זאת רזתה, וכבר חששתי שלא יהיה לה כוח להתחרות. היא שיתפה אותי שהיא מאוד לחוצה מכל הציפיות", סיפרה איילת זוסמן.

והיה את הרגע אולי המבעית מכולם. התרגיל הראשון במוקדמות, תרגיל החישוק, שבו אשרם הפילה את המכשיר רגע לפני סופו וסיימה אותו ללא מכשיר, מה שהביא לציון נמוך. כולם היו בהלם. גם זוסמן בעצמה לא ידעה תחילה מה תהיה התגובה הכי נכונה עבור אשרם, מה היא צריכה לעשות ברגע הקשה הזה של הספורטאית שלה.

הדבר הראשון והמיידי שזוסמן עשתה היה לחבק את אשרם עם הירידה שלה מהמשטח. "היא הייתה זקוקה לזה, היא הרי לא עשתה את זה בכוונה" סיפרה זוסמן. "בלי חיבוק היא לא הייתה יכולה להמשיך. אני חייבת להודות שזה בלבל גם אותי, פתאום חשבתי שאולי אני אשמה כמאמנת, שאולי העמסתי עליה בדרגות הקושי", הודתה זוסמן.

 בהמשך מאחורי הקלעים המאמנת גם כעסה על אשרם: "אני לא מבינה, מה זה הטעויות האלה?", היו חלק מהדברים שנאמרו שם, אבל אז המאמנת גם שינתה תקליט והחלה להרים את חניכתה. "יש לך עוד שלושה תרגילים בדרגת קושי כל כך גבוהה שהכל יהיה בסדר. את לא מוותרת, את ממשיכה, את מסוגלת", אמרה לה זוסמן. המאמנת גם ביקשה את עזרתה של אלה סאמופלוב, המאמנת האישית של ניקול זליקמן, ומי שהייתה עד לפני כמה שנים המאמנת של נטע ריבקין, שהייתה פורצת הדרך בענף. זוסמן השאירה את סאמופלוב עם אשרם לשיחה של כמה דקות, לאחריה המתעמלת יצאה עם ברק בעיניים.

כאן גם ראוי להדגיש את העבודה המשותפת והכל כך נדירה של  זוסמן וסאמופלוב. דווקא בענף שתמיד רווי בפוליטיקה, באגו וביצרים, בענף שבו לרוב יש מלחמות בין המאמנות וכל מאמנת מושכת לכיוון המתעמלת שלה, במקרה הזה הסיפור שונה לחלוטין. שתי המאמנות האלה שיתפו פעולה ועבדו יחד עם אשרם וזליקמן. זוסמן חיברה גם לאשרם וגם לזליקמן את התרגילים, הן בחרו יחד את הבגדים, את המוסיקה של התרגילים, קבעו יחד את תכנית האימונים וכו'. הכל ביחד, בעבודתו צוות ללא אגו. והביחד הזה גרם לתצוגת השיא שראינו אתמול.

כל הסובבים של אשרם ידעו שאם היא תבצע את התרגילים שלה, שהיו עם דרגת הקושי הגבוהה ביותר, כמו שהיא יודעת - היא תהיה על הפודיום האולימפי. האם חשבו על זהב? מתברר שאשרם בתוך תוכה, אולי אפילו בתת מודע, חשבה על זה. לזוסמן ולאשרם יש קשר מיוחד, והמאמנת יודעת בדיוק מה צריך להגיד על מנת להדליק אותה, על איזה כפתור ללחוץ.

כשהגיעו ליפן זוסמן רצתה להכניס את אשרם לטירוף. היא שאלה אותה, "תגידי, איך נראית המדליה האולימפית?". אשרם הוציאה את הפלאפון שלה, והראתה למאמנת שלה תמונה של מדליית הזהב. שבוע לאחר מכן אשרם לא הייתה צריכה שום תמונה בגוגל, מדליית הזהב הייתה מונחת לה על הצוואר.