$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

השופטת מסבירה: למה אשרם קיבלה ציון גבוה

אחרי המתקפה, וינוגראדניה בפוסט: "לינוי הייתה טובה יותר"

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  09.08.21 - 09:46

אחרי הסערה, זמן להסברים: השופטת האוקראינית, לידיה וינוגרדאניה, שהייתה חלק מצוות השיפוט בגמר הקרב רב בהתעמלות אומנותית, ונתונה למתקפה קשה ברשתות החברתיות מאז, שוברת שתיקה. בראיון ראשון היא הסבירה את השיקולים מאחורי הניקוד של אשרם.

"לפי הפרוטוקלים שאנחנו עובדים איתם, ללינוי אשרם היה יתרון משמעותי וביצוע נקי בהרבה משל אברינה, למרות הטעות שהיא עשתה", וינוגרדאניה הסבירה, "לינוי ביצעה תרגילים ברמת קושי גבוהה יותר ולכן קיבלה ניקוד גבוה למרות נפילת הסרט. אני שלמה עם הציון שנתתי".

במקביל, הדיון סביב מדליית הזהב ההיסטורית של לינוי אשרם ממשיך להעסיק את עולם ההתעמלות, ואמש (ראשון) תפס את תשומת הלב של אחד מגופי התקשורת הגדולים בעולם - "הניו יורק טיימס", שגילגל את סיפור זכייתה של הישראלית בצל המחאה הרוסית.

כזכור, המתעמלת הישראלית קטפה את הזהב בגמר הקרב רב באולימיפאדת טוקיו 2020 אחרי שגברה ב-0.100 נקודות את דינה אברינה שייצגה את הוועד האולימפי הרוסי. מיד אחרי ההכרזה, הזוכה במדליית הכסף וסביבתה ערערו על החלטת השופטים, ולאחר שזו לא התקבלה, החלו במחול שדים תקשורתי שכלל בעיקר את הכפשת צוות מקבלי ההחלטות באולם ההתעמלות בטוקיו.

מעבר להישג העצום ברמה הישראלית, הזכייה של אשרם בזהב קטעה רצף של 25 שנות שליטה של מתעמלות ממדינות ברית המועצות בענף. "שימו בצד את הדיון האם מדובר בספורט או לא, ההתעמלות האומנותית סיפקה דרמה גדולה עם פינאלה בלתי צפוי", נכתב בטיימס, "ואליו תוסיפו מפסידה שלא ידעה לקבל את רוע הגזירה".

"דינה אברינה היא אלופת העולם שלוש פעמים, וכדי להפוך את הסיפור למעניין יותר, אחותה התאומה הזהה ארינה היתה גם כן בתחרות", המשיכו, "אבל לינוי אשרם מישראל, עם הסרט, הכדור, האלות והחישוק שלה, לא ויתרה וסיימה עם הציון הגבוה ביותר (על אף שהפילה את הסרט)".

עוד הוסיפו ב"ניו יורק טיימס": "היא העניקה לישראל את מדליית הזהב השניה שלה אי פעם בהתעמלות והראשונה בהתעמלות אומנותית. אבל דינה אברינה המשיכה לחמם את האווירה אחרי התחרות: 'קשה מאוד לדבר בשלב הזה ואני לא מסכימה עם הצורה שבה הניקוד ניתן היום. זו אולי הפעם הראשונה שאני לא מסכימה עם השופטים'".

לאחר מכן, סיפרו על תגובת הוועד האולימפי הרוסי: "הם הביעו את מחאתם בציוץ בו הם מספרים כי אברינה היא אלופה שמדליית הזהב נלקחה ממנה בדרך הפשוטה ביותר - החלטת שופטים".

"התרכזתי רק בעצמי", צוטטה אשרם בכתבה, "לא הסתכלתי על התרגילים של דינה וארינה. עבדתי כל כך קשה בשביל זה, אז זה היה שווה את זה. זה כמו חלום".

אז, היא לא התלוננה - כשאברינה הפילה את הסרט באליפות העולם וזכתה בזהב על חשבון אשרם  - צפו בנגן שלמטה