$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

דדאון: "עברתי ימים לא קלים, אני מאושר"

מדליסט הכסף סיכם ("השאיפה? תמיד זהב"). וגם: הדרך למדליה

עידו גור, שליח ערוץ הספורט לטוקיו  28.08.21 - 13:13

תגיות: עמי דדאון

משלחת השחייה של ישראל למשחקים הפראלימפיים ממשיכה להרשים! היום (שבת), הגיע תורו של עמי דדאון לעלות על הפודיום ולקבל את מדליית הכסף, אחרי שסיים שני במשחה הגמר וקבע שיא ישראלי חדש עם 2.29.48. דדאון הצטרף לאיאד שלבי ומארק מליאר שזכו גם הם במדליות.

דדאון בן ה-21 נולד עם שיתוק מוחין, וכיום הוא מתאמן במועדון הספורט איל"ן חיפה. בשנת 2011 הוא החל את קריירת השחייה שלו בנבחרת העתודה של נבחרת ישראל, ובשנת 2016 עלה לנבחרת הבוגרת. בשנת 2018 הוכתר כאלוף אירופה לאחר שזכה במדליית זהב באליפות אירופה בדבלין שבאירלנד במקצים 100 חופשי ו-150 מעורב ובמדליית כסף במקצים 50 חזה ו-200 חופשי.

בשנת 2019 באליפות העולם בשחייה פאראלימפית בלונדון, השיג את הקריטריון לטוקיו 2020 כאשר זכה במדליית הכסף ושבר את השיא הישראלי. במקצה 200 מטר חתירה, הגיע למקום השלישי וזכה במדליית הארד. במאי 2021 קבע שיא עולם חדש וזכה באליפות אירופה בפורטוגל, ובאליפות העולם בגרמניה קבע שיא עולמי חדש

אחרי הזכיה אמר דדאון לשליח ערוץ הספורט לטוקיו, עידו גור: "אני די מרוצה מהמקצים שנתתי, בסך הכל הוצאתי את המיטב מעצמי. כמובן שהשאיפה היא תמיד זהב, אבל כרגע הוא פשוט שחה מהר ממני ואני צריך לקבל את זה. התאוששתי יפה ממה שקרה לפני יומיים, היו ימים לא פשוטים עבורי, אני רוצה להודות למאמן שלי ולמאמן המנטלי שלי שהרימו אותי. אלה באמת היו ימים לא קלים עבורי"

ד״ר אפרים זינגר, סגן יו״ר הוועד הפראלימפי ויו״ר וועדת הספורט של איל״ן: ״עמי מצטרף למשפחת המדליסטים עם זכייתו במדליית הכסף. עמי מהווה דוגמא ומופת לעבודה קשה ונחישות לצד כישרון יוצא דופן. מתאמן במרכז הספורט אילן חיפה תחת שרביטו של המנצח על נבחרת השחייה המדהימה, יעקב ביננסון. מביטים קדימה לשיאים ולהישגים נוספים״.