$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

לוסטיג: "קורא לאזרח את הפליטים שגרים פה"

בוועד האולימפי ניתחו את ההישגים של המשלחת בטוקיו 2020

שירי אלג'ם
שירי אלג'ם  30.08.21 - 16:45
(getty)
(getty)

אחרי רגעי הדרמות, האכזבות, ההצלחות והמדליות, הוועד האולימפי הישראלי כינס היום (שני) מסיבת עיתונאים לסיכום המשחקים האולימפיים. כזכור, ישראל פתחה את טוקיו 2020 עם מדליית הארד של אבישג סמברג בטקוואנדו, המשיכה במדליית הזהב של ארטיום דולגופיאט בהתעמלות מכשירים, חגגה את הארד עם נבחרת הג'ודו בקבוצתי וקינחה בזהב נוסף של לינוי אשרם בהתעמלות אמנותית.

יגאל כרמי, יו"ר הוועד: "תקציב הוועד השנה היה 31 מיליון ש"ח, מתוך זה 12 מיליון ישירות לספורטאים, 4.2 תמריצים ישירים עבור ההישגים בטוקיו, אנחנו בין עשרת הראשונים בזה ומאוד גאים בזה. גם הספורטאים וגם המאמנים קיבלו את זה. השנה השקענו 5 מיליון ש"ח במעטפת המקצועית".

גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד וראש המשלחת: "גם לינוי וגם ארטיום היו המועמדים הבולטים למדליה בצפי שלנו. אבל לזכות בזהב בשני המקרים האלה זה משהו בלתי רגיל. המדליה הקבוצתית בג'ודו מעידה על העומק של המשלחת. אני קורא לאזרח את שני רצי המרתון שהתחרו במשלחת הפליטים ומתגוררים בישראל".

לוסטיג התייחס לגבי תחרות הג'ודו: "במחזור האולימפי הזה איגוד הג'ודו קיבל את הסיוע הגדול ביותר, הוא קיבל את זה כמובן בזכות אחרי שתי המדליות בריו. הוא היה ענף מועדף מוביל. בנושא הזה אנחנו מאוד שלמים, לגבי הסיוע שלנו. אם אנחנו בודקים את התחום האישי, הייתה אי הצלחה של ענף הג'ודו, זה נתון שעוד צריך לבדוק וללמוד אותו. מצד שני, הם זכו במדליה מאוד מרגשת, כל מי שהיה באולם התרגש בצורה בלתי רגילה, וזה מראה על עומק בלתי רגיל של ענף הג'ודו".

בהמשך, יו"ר הוועדה המקצועית בוועד הישראלי, יעל ארד, דיברה על הפרמטרים שהביאו להצלחות, בין היתר: תכנית הענפים המועדפים, שיטת הנבחרות, תכנון לטווח הארוך (המערך המנטאלי). לאחר מכן, מולי אפשטיין, המנהל המדעי של הוועד האולימפי, דיבר על שדרוג המערכת המדעית-רפואית-מנטאלית.

דני אורן, ראש היחידה לספורט הישגי, ניתח את ההצלחות שהיו בטוקיו ביחס למשלחת העבר: "זאת המשלחת המוצלחת ביותר, מעבר לזה שהיא הגדולה ביותר. עשינו התפתחות עצומה, בכל פרמטר השתפרנו. יש שיפור בכל מדדי האיכות במשלחת הזו, לעומת כל משלחות ישראל האחרות. הספורט האולימפי התבגר, התחזק והתפוצץ בטוקיו. מחזור טוקיו הוא המוצלח ביותר עם 42 מדליות. הכוונה למדליות באליפויות עולם ואירופה לאורך השנים שקדמו לטוקיו מריו".