$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

5 מיליון ש''ח חולקו לספורטאים האולימפיים

כרמי: "משוכנע שיו''ר הבא תצעיד את הספורט הישראלי בגאון"

שירי אלג'ם
שירי אלג'ם  04.10.21 - 01:06

הוועד האולימפי הישראלי ערך אירוע חגיגי לסיכום המחזור האולימפי טוקיו 2020. במהלך הטקס הוועד נתן מענקים למדליסטים, האלופים האולימפיים לינוי אשרם וארטיום דולגופיאט, אבישג סמברג ונבחרת הג'ודו שזכו בארד, וכן ספורטאים נוספים שהגיעו להישגים גבוהים כמו השחיין מתן רודיטי שסיים רביעי, הגולש יואב כהן שגם סיים רביעי, ניקול זליקמן שסיימה שביעית, הנבחרת הקבוצתית שסיימה שישית וספורטאים נוספים. סך הכל חולקו כחמישה מיליון שקלים. 

יגאל כרמי, יו"ר הוועד האולימפי, פתח את הטקס ואמר: "משחקי טוקיו היו יוצאי דופן בלשון המעטה. המשחקים נועדו להיות המתוכננים והמאורגנים ביותר, מעין תיקון למשחקי ריו, ובסוף היו ההיפך הגמור. הם נדחו בשנה, עד כחודשיים לפני פתיחת המשחקים לא היה ברור האם הם יתקיימו, שינזו אבה (ראש ממשלת יפן לשעבר) עזב, דעת הקהל היפנית הייתה נגד קיום המשחקים, הקורונה הפכה לרכבת הרים בלתי צפויה, בקיצור מהומה רבתית".

 כרמי הוסיף בהמשך: "למשחקים אלו יצאה נבחרת לא קטנה, כתשעים ספורטאים וספורטאיות. נבחרת נחושה, מגוונת ומוכנה מקצועית, וחזרה משם כטובה בנבחרות ישראל למשחקים האולימפיים, עם 4 מדליות, 18 גמרים, וגם הספורטאים שלא זכו, הפגינו יכולת מרשימה ומרגשת. הנבחרת עמדה בכל היעדים והפכה לטובה מכולן עד היום, ועם ישראל אוהב את המשלחת הזו מאוד".

מלבד היכולת המקצועית, כרמי לא שכח לציין את העובדה שבמשחקי טוקיו 2020, סוף סוף הוזכרו 11 הספורטאים שנרצחו באוליפיאדת מינכן 1972: "נדרשו יותר מ-40 שנה, כמעט חיים שלמים של אנקי שפיצר אילנה רומנו וגם תומאס בך אחד כדי לתקן עיוות זה. עמדנו באצטדיון ענק וריק בטוקיו לזכרם, וחשבתי שמיליארדים של צופים ברחבי העולם שומעים על הספורטאים שלנו שלא חזרו, ועל המשפחות שסוף סוף מרגישות שהצדק נעשה".

אחרי קדנציה של תשע שנים (משך שנה נוספת בעקבות הדחייה של המשחקים בטוקיו) כרמי נפרד מתפקידו, וסימן את מי שצפויה לרשת אותו, יעל ארד: "באופן אישי אני מסיים את תפקידי כיו"ר הוועד האולימפי בישראל ומפנה את מקומי ליו"ר הבא. מאחר ויש לי יסוד טוב להניח מי הוא או יותר נכון מי היא תהיה, אני משוכנע שיעל ארד, יחד עם ההנהלה החדשה יצעידו בגאון את הספורט הישראלי קדימה".

חילי טרופר, שר התרבות והספורט, נכח בטקס ושיבח את ספורטאי המשלחת: "אתם לא מדברים, אתם רק עושים הרבה, עושים המון. אני רק אגיד תודה עצומה לכל צמרת הוועד האולימפי, כל צוותי האימון, המעטפת, יש הרבה מאוד שותפים להצלחה הזו. לספורטאים אומר שמילאתם את הלב שלנו עד גדותיו, וגרמתם להרבה ישראלים להתגאות בכך שהם ישראלים".

באירוע הייתה גם פרידה רשמית מכרמי. גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי ויעל ארד יו"ר הוועדה המקצועית ברכו אותו והודו לו על כל השנים.