$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מטאור בשמי ההתעמלות: הדרך של אשרם למדליה

הפריצה בגיל 17 וההגשמה ברגע השיא. הסיפור המלא בפנים

שירי אלג'ם, שליחת ערוץ הספורט לטוקיו
שירי אלג'ם, שליחת ערוץ הספורט לטוקיו  24.03.21 - 11:52

זה היה מסע ארוך, אך בסוף היא הגיעה אל הארץ המובטחת: לינוי אשרם, התקווה הגדולה של ישראל באולימפיאדת טוקיו, זכתה  במדליית זהב היסטורית, אחרי שניצחה בגמר הקרב רב. בכך, היא סיימה דרך של ארבע שנים ארוכות, שהסתיימה בסוף מתוק במיוחד.

בחזרה אחורה. ב-21 במאי 2017 אשרם נכנסה לראשונה לספרי ההיסטוריה של ההתעמלות האמנותית הישראלית. היא זכתה בשתי מדליות ארד באליפות אירופה (בחישוק ובאלות) והפכה לישראלית הראשונה שזוכה בשתי מדליות באליפות יבשתית אחת. אנשי התקשורת נדהמו מהמתעמלת הצברית בת ה-18 מראשל"צ, שבין רגע פרצה לתודעה. הכתבות והכותרות לא איחרו לבוא,  אבל מסתבר שזו הייתה רק ההתחלה. הטיפה הראשונה שבים הגדול.

במשך ארבע השנים שיגיעו לאחר מכן אשרם תמצב את עצמה כאחת מהמתעמלות הטובות בעולם. היא הגיעה למשחקים האולימפיים בטוקיו כמועמדת למדליה ואחת מהספורטאיות הבכירות במשלחת, אם לא הבכירה שבהן.

אשרם נולדה בראשל"צ ב-13 במאי 1999 לחדווה ואורן. בגיל 7 נכנסה לראשונה לאולם ההתעמלות האמנותית בהפועל ראשל"צ ומאז לא עזבה אותו. יש לה אחות ואח גדולים ועוד אחות קטנה, שגם הולכת בדרכה ומתאמנת בהפועל ראשל"צ. איילת זוסמן, המאמנת הנוכחית של אשרם, מלווה אותה מהרגע הראשון.

המפגש הראשון של הקהל הישראלי עם אשרם היה באליפות אירופה שהתקיימה בחולון ביוני 2016, רגע לפני המשחקים האולימפיים בריו. בשל פציעה של נטע ריבקין, שהייתה אז המתעמלת הבכירה של ישראל, זו ששמה את ההתעמלות הישראלית על המפה והתכוננה להופעה השלישית שלה במשחקים, התחרו בתחרות היחידות טורי פילנובסקי, אז המתעמלת מספר 2 של המדינה, ואשרם, בת ה-17, שהוקפצה ברגע האחרון. באופן טבעי פילנובסקי זכתה למירב תשומת הלב, אבל אשרם התמקדה בשלה, ועשתה תחרות מרשימה כשסיימה שמינית בקרב רב.

מאז היא הוכיחה יציבות, ותחרות אחרי תחרות הראתה שהיא לגמרי בטופ עולמי. נדמה שעדיף לתת למספרים "לדבר". לאשרם יש 11 מדליות מאליפויות עולם (6 כסף, 5 ארד), 6 מדליות מאליפויות אירופה (שתיים זהב, שתיים כסף ושתיים ארד) , 4 מדליות מהמשחקים האירופיים במינסק 2019 (שתיים זהב, שתיים כסף) ולמעלה מ-60! מדליות מהטורנירים השונים בסבב העולמי.

אשרם לא הפסיקה לשכתב את דפי ההיסטוריה של ההתעמלות האמנותית הישראלית. היא הייתה הישראלית הראשונה שזוכה ביותר ממדליה אחת באליפות עולם אחת, הייתה הישראלית הראשונה שזוכה במדליה בקרב רב (הקטגוריה האולימפית) באליפות העולם, הישראלית הראשונה שזוכה במדליית כסף באליפות העולם, הישראלית הראשונה שהוכתרה לאלופת אירופה בקרב רב (2020), בקיצור- הבנתם את הפואנטה...

אחד הדברים הבולטים בתהליך העבודה של אשרם, שלא אופייני כלל לענף, היתה העבודה המשותפת שלה עם ניקול זליקמן, המתעמלת מספר 2 של ישראל. זוסמן, שהיא כאמור המאמנת של אשרם וגם הכוריאוגרפית, עבדה בצוותא עם אלה סאמופלוב, המאמנת הראשית של זליקמן.

שתי המאמנות הללו עבדו בשיתוף פעולה מלא: ההתלבטויות לגבי האלמנטים, חיבור המוסיקה לתרגילים, ההחלטה על התכנית המקצועית, לאילו תחרויות ומחנות אימונים ייצאו המתעמלות וגם התייעצויות לגבי הבגדים שלהן. "כל הזמן יש בינינו רוטציה", סיפרה זוסמן בראיון לערוץ הספורט ב-2019, "אני מחברת את התרגילים בתחילת השנה. באימון מסוים אני נגיד מחברת עם לינוי ואז שולחת אותה לכושר עם אלה. אנחנו כל המן מתייעצות, כל הזמן עושות סיעור מוחין ואני ואלה פיזית עובדות ביחד כל הזמן. מהבוקר עד הערב אנחנו ביחד".

לראשונה מאז בייג'ין 2008 עלו במשחקים האולימפיים שתי מתעמלות מישראל, אך באופן טבעי הזרקור היה על אשרם, שהגיעה כאחת המתעמלות הטובות בעולם ומועמדת רצינית לעלות על הפודיום. לכולם היה ברור שאם היא תעשה את מה שהיא יודעת לעשות, תבצע את התרגילים שלה בצורה נקייה, ללא הפלות - היא שווה מדליה. וכך אכן היה.

אחרי שהתגברה על הקושי בחצי הגמר, לינוי אשרם הצליחה לחזור - ובגדול; מהתרגיל השני, ועד התרגיל האחרון בגמר, היא נתנה הופעה של אלופה אמיתית, והביאה את המדליה הביתה. החלום שהחל במאי באליפות אירופה, נגמר היום ביפן - עם שמש שעלתה וזרחה בגדול. הישג בלתי נשכח.