$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

לא יכולה לחכות: 400 יום לפאריס 2024

ההיסטוריה, העיר המתקשטת - והציפיות לאירוע בלתי נשכח. לקראת האולימפיאדה

רותם פלדברג
רותם פלדברג  22.06.23 - 17:56
Jakub Porzycki/NurPhoto via Getty Images
Jakub Porzycki/NurPhoto via Getty Images

תגיות: פאריס 2024

400 ימים נותרו עד לפתיחה של האולימפיאדה בצרפת. האולימפיאדה תחל ב-26 ביולי ותסתיים ב-11 באוגוסט, 2024. את תהיה הפעם השלישית שהמשחקים האולימפיים מתרחשים בצרפת, כשבעבר זה קרה ב-1900 ו-1924. בכך, צרפת הופכת למדינה השנייה בעולם שאירחה שלוש אולימפיאדות.

הזכרונות מאולימפיאדת טוקיו 2020 (שהתרחשה בשנת 2021) תחת מגיפת הקורונה ומגבלותיה מרגישים כהיסטוריה רחוקה, וצרפת תפתח את שעריה לכל אוהדי הספורט מסביב לעולם ותארח מאות אלפים, שמיהרו כבר לשריין לעצמם את הזכות להיות נוכחים באולימפיאדה.

הבירה הצרפתית תהיה המארחת הראשית, ותהווה ככפר האולימפי. שלל התחרויות יתרחשו ברחבי צרפת בלא פחות מ15 אתרים אולימפיים, ו-11 אתרים פראלימפיים. 32 ענפי ספורט מגוונים, כ-25 אלף עיתונאים, עשרות אלפי ספורטאים ואנשי צוות מכל רחבי העולם, מאות אלפים יגיעו לצפות עודד בתחרויות, ומליוני צופים ברחבי העולם יצפו בשקיקה בכל דרך אפשרית בחגיגה ספורטיבית עולמית.

המקומות ההיסטוריים של פריז, הרחובות והסמטאות המוכרים, המסעדות והפטיסרים, כל אלה מהווים תפאורה מושלמת לאירוע הספורט הגדול בעולם שיהווה גם כנקודת שיא בעבור ספורטאים רבים שנלחמו על האפשרות לקחת בו חלק,  וגם כנקודת סיום בקריירה של ספורטאים ותיקים ומוכרים.

והפריזאים? הם כבר לא יכולים לחכות. העיר כולה בשלבי הכנה, שילוט, מיתוג, הקמת מגרשים, אולמות ומתחמי אימונים לכלל הענפים מוקמים ומעשירים עוד יותר את יופייה של העיר. עשרות ענפי ספורט ישוחקו באירוע במתחמי הספורט הגדולים והידועים של צרפת וביניהם מתחם הרולאן גארוס הותיק, פארק דה פּראנס, אצטדיון הכדורגל בו מארחת פריז סן ז׳רמן, ואצטדיון האייפל שיארח בין היתר את משחקי כדורעף החופים למרגלות המגדל המפורסם.

הוועדה המארגנת את המשחקים האולימפיים נמצאת בימים אלה בטלטלה בעקבות פרשת השחיתות שהתפרסמה בימים האחרונים, שענייניה הוא חשד לשחיתות בכספי ציבור ובחוזים ציבוריים. סוגיה זאת הופנתה כלפיה גם בשנת 2017, ומקווים שגם הפעם העניין לא ישבש את ההכנות ואת האירוע עצמו, שמאחד עולם שלם לרגעי ספורט היסטוריים עוצרי נשימה.

אם הספורטאים מחכים בכל 4 שנים לאולימפיאדה, מה זה בשבילנו עוד 400 ימים? 400 יום, זוז!