$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

אירוע היסטורי: שנה לאולימפיאדת פריז

כל השאלות, כל התשובות: המספרים, הכרטיסים, הנתונים וההיסטוריה בפנים

רותם פלדברג
רותם פלדברג  26.07.23 - 11:08
(GETTY)
(GETTY)

ראשית, קצת סדר. האולימפיאדה תחל ב-26.7.24 ותסתיים ב-11.8.24. מעל ל-200 מדינות ישתתפו במשחקים האולימפיים, כשמיליארדים מסביב לעולם יצפו בספורטאי וספורטאיות העילית מתחרים על מקום בפודיום וכניסה לדפי ההיסטוריה.

זאת תהיה הפעם השלישית שהמשחקים האולימפיים מתרחשים בצרפת, כשבעבר זה קרה ב-1900 וב-1924, ובכך צרפת הופכת למדינה השנייה בעולם שאירחה שלוש אולימפיאדות, אחרי אנגליה (לונדון).

מוטו האולימפיאדה הוא ״משחקים פתוחים לרווחה״ - מנהלי המשחקים בפריז אומרים שהאירוע חייב להיות חדשני, מרענן ויוצא דופן, כשהדבר העיקרי שמאפיין זאת הינו טקס הפתיחה שלא יתרחש כנהוג באצטדיון המרכזי של האירוע, אלא יהיה לאורכו של נהר הסיין לעיני מאות אלפי צופים שילוו את משט המשלחות וזאת ללא תשלום, דבר שלא נעשה בעבר. המשט יתפרש לאורך 6 ק״מ ברחבי פריז, יעבור באתרים ההיסטוריים המוכרים, כשהמשלחות ישוטו על סירות ברחבי העיר.

15 מיליון תיירים צפויים להגיע לפריז ולהיות נוכחים באירוע השיא של הספורט העולמי, בו לראשונה יהיה שוויון מגדרי בין ספורטאים לספורטאיות - מחצית מהמשתתפים יהיו גברים, ומחצית נשים.

10,500 ספורטאים ייקחו חלק בתחרויות שיכללו 32 ענפי ספורט. 31,500 מתנדבים צרפתים גוייסו לסיוע באירוע הספורט הגדול בעולם בשלל המתחמים, האצטדיונים, והמגרשים השונים, זאת במטרה לייעל ככל שניתן את רצף האירועים והמשכיות המשחקים והתחרויות. מעל ל-40 אתרי תחרות יהיו לענפים השונים, שיתקיימו במספר ערים מארחות בנוסף לפריז הבירה, וצפויות לאירוע לא פחות מ-350,000 שעות שידור.

10 מיליון כרטיסים צפויים להימכר לאורך ימי האולימפיאדה. הביקוש הגבוה לכרטיסים נובע בעיקר מאיסורי הקורונה באולימפיאדת טוקיו 2020 שמנעו הגעה של צופים. כעת, אנשים יוכלו להגיע ולצפות, ויש צורך בהרשמה להגרלה לרכישת כרטיסים, ולקוות לזכות באופצייה לאחוז בכרטיס לאחד ממחזות הספורט היפים בתבל.

עשרות ענפי ספורט ישוחקו באירוע במתחמי הספורט הגדולים והידועים של צרפת וביניהם מתחם הרולאן גארוס הוותיק, אצטדיון הכדורגל "פארק דה פּראנס" בו מארחת פריז סן ז׳רמן את משחקיה, ואצטדיון האייפל שיארח בין היתר את משחקי כדורעף החופים למרגלות המגדל המפורסם. ענף חדש שנכנס לרשימת הענפים האולימפיים הוא הברייקדאנס, ולראשונה במשחקים האולימפיים גברים יתחרו בשחייה אמנותית. האירוע שיחתום את האולימפיאדה יהיה מרתון הנשים, לעומת הנוהג הקבוע בו מרתון הגברים הוא המורה על סיום המשחקים.

האולימפיאדה בפריז שואפת להיות אולימפיאדה ״ירוקה״ שתמזער ככל האפשר את הנזק הסביבתי - יותר מאשר מדינות מארחות קודמות. בין היתר, לא יתאפשר שימוש בפלסטיק חד-פעמי. פריז רואה באולימפיאדה כהזדמנות לשדרוג העיר, כהזדמנות להשקעה לטווח ארוך באופנים רבים, לחיזוק כלכלי של העיר והמדינה, ולביסוסה כאחת המדינות המשפיעות באירופה ובעולם כולו.

המשלחת הישראלית מתכוננת במרץ, ספורטאים וספורטאיות רבים עדיין מנסים להשיג את הקריטריון האולימפי. הציפייה היא לזכות ב-4 מדליות לפחות, כאשר הענפים הבולטים הם ג׳ודו, התעמלות אומנותית, שייט וגלישה. ההישגים בשנים האחרונות בענפי השחייה, הטאקוונדו, והשחייה האומנותית העלו את הציפייה להשיג מדליות גם בהם. נבחרת הכדורגל תשתתף גם היא באולימפיאדה לאחר 48 שנים בהן לא הצליחה להשיג את הקריטריון, וגם היא מוסיפה להתרגשות המשלחת, שתהיה הגדולה ביותר בהיסטוריה של ישראל.