$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הנוקמים: הסגל האפשרי של ארה"ב לפריז 2024

אחרי עוד מונדובאסקט כושל - לברון ג'יימס הביע נכונות להגיע לאולימפיאדה וביחד עם שאר התותחים הכבדים שצפויים לחבור אליו - האמריקאים מתכוונים להחזיר עטרה ליושנה. אלה ה-12 שיובילו לזהב?

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  05.10.23 - 19:11

נבחרת ארצות הברית נחלה הקיץ כישלון נוסף באליפות העולם בכדורסל כשהודחה על ידי גרמניה בחצי הגמר ולאמריקאים נמאס. אחרי ההדחה המוקדמת מהצפוי, דווח כי לברון ג'יימס הביע נכונות לחזור לנבחרת ארה"ב באולימפיאדת פריז 2024 ואליו צפויים לחבור כל התותחים הכבדים, כולל ג'ואל אמביד, סטף קרי וקווין דוראנט. כדי להצית קצת את הדמיון של כולנו, הרכבנו את הסגל האפשרי של ארה"ב לפריז.

לברון ג'יימס
4 אליפויות עם 3 קבוצות שונות, אחד השחקנים הדומינטיים בהיסטוריה של ה-NBA ואייקון שחצה את גבולות הכדורסל כבר מזמן. לברון ג'יימס, היום כוכב לוס אנג'לס לייקרס, כבר היה במעמד דומה שלוש פעמים, כשהיה חלק מנבחרת ארה"ב באולימפיאדות של 2004, 2008 ו-2012. בשני מקרים זה הסתיים בזהב, אולי גם הפעם?

את העונה האחרונה סיים לברון עם ממוצע של 29 נקודות למשחק, כשבתווך הוא מחלק 7 אסיסטים ומוריד 8 ריבאונדים - כל זאת כשהוא בן 38. בפריז הוא כבר יהיה בן 39, אך אין עוררין שאחד מכוכבי העל הגדולים בהיסטוריה של הליגה הטובה בעולם והספורט בכלל יוכל להיות חלק אינטגרלי מנבחרת שתלך עד הסוף.

סטף קרי
אין הרבה מה להרחיב על אחד השחקנים המלהיבים בתולדות המשחק. הכדרור יוצא הדופן, הווינריות הבלתי נגמרת, הכריזמה הממגנטת ומעל כולם - יכולת הקליעה ההיסטורית. סטף קרי הפך לגדול הצלפים בתולדות ה-NBA, כשגם ברמת הנבחרת כבר זכה פעמיים באליפות העולם ב-2010 ו-2014.

אם לשפוט לפני העונה האחרונה, קרי מגיע גם בכושר נהדר. עם ממוצע של 29.4 נקודות למשחק (24.6 בקריירה) ואחוזי קליעה יוצאי דופן ל-3 של 42.7%, אין ספק כי הרכז של גולדן סטייט יכול וצריך להיות אחד השחקנים המרכזיים בסגל האמריקני למשחקים האולימפיים.

קווין דוראנט
מלך הסלים של ארה"ב באולימפיאדה בכל הזמנים ועל פי רבים - הסקורר המושלם ביותר בהיסטוריה של הענף. דוראנט כבר לא ילד, הוא יחגוג 35 בסוף החודש, אבל הוא עדיין סופרסטאר יוצא דופן שיכול לקלוע בכל רגע ומכל מקום על הפרקט. KD זכה בזהב עם ארה"ב בכל אחת משלוש האולימפיאדות האחרונות (2012, 2016, 2020) והוא למעשה השחקן היחיד בסגל המסתמן שיוכל להגיד זאת.

דוראנט, שנבחר ל-MVP של הטורניר בטוקיו, קבע שיא נקודות לשחקן ארה"ב באולימפיאדה עם 20.7 בממוצע למשחק. אגב, אם יזכה בזהב - יעקוף את כרמלו אנתוני ויהפוך לכדורסלן האמריקאי היחיד בהיסטוריה שזכה באולימפיאדה ארבע פעמים. עוד לפני כן, הוא יקווה להוביל את סוללת הכוכבים של פיניקס לאליפות.

דמיאן לילארד
עדיין לא ברור היכן לילארד ישחק בעונה הקרובה (מיאמי נותרה האופציה המועדפת עליו), אבל בסיומה הוא צפוי לחזור למדים הלאומיים לראשונה מאז טוקיו 2020, אז זכה במדליית הזהב. לילארד, שבע פעמים אולסטאר, נחשב לאחד ה'גאנרים' ושחקני הקלאץ' הגדולים אי פעם, שבכל רגע נתון, ובעיקר ב"דיים טיים", יכול להתפוצץ. בפברואר האחרון קבע שיא מועדון בפורטלנד של 71 נקודות (!) נגד יוסטון, כשצלף לא פחות מ-13 שלשות. בעונה שעברה רשם שיא קריירה של 32.2 נקודות בממוצע למשחק.

קיירי ארווינג
קיירי היה חלק מהפעם האחרונה שארה"ב זכתה באליפות העולם (2014) וכן קטף את הזהב עם הנבחרת בריו 2016. הגארד המוכשר של דאלאס הוא אחד המכדררים המהפנטים שידע הענף והוא יכול לספק הרבה רגעי קסם לצד שאר הכוכבים. באמצע העונה שעברה עבר לדאלאס וקלע 27.0 נקודות בממוצע למשחק, אך נכשל במשימה הקבוצתית ואפילו לא סיים בטופ 10 עם המאבס.

אנתוני דייויס
כשהוא כשיר - דייויס שייך לטופ של הטופ. הביג-מן של לוס אנג'לס לייקרס רשם אשתקד 25.9 נקודות בממוצע למשחק לצד 12.5 ריבאונדים (שיא קריירה) ו-2.0 חסימות, כולל כמה הופעות של MVP (כמו משחק 55 הנקודות בוושינגטון, למשל). "הגבה" זכה בזהב בלונדון 2012, עוד לפני שבכלל דרך על פרקט ה-NBA. ב-2014 זכה במונדובאסקט 2014.

ג'ייסון טייטום
הכוכב בן ה-25 של בוסטון עשה קפיצת מדרגה גדולה ונבחר לחמישייה הראשונה של ה-NBA בשנתיים האחרונות. אשתקד קלע 30.1 נקודות בממוצע למשחק (שיא קריירה) והמשיך לספק הצגות היסטוריות שנראו רק על ידי האגדות הגדולות ביותר של הסלטיקס. לבש לראשונה את המדים הלאומיים בבוגרת בטוקיו והיה חלק מהזכייה בזהב עם 15.2 נקודות בממוצע למשחק, שני לדוראנט.

דווין בוקר
בוקר סיפק אשתקד את עונתו הטובה בקריירה והקפיץ את מעמדו בין הגדולים בליגה, עם שיאים אישיים גם בעונה הסדירה (27.8 נקודות בממוצע) וגם בפלייאוף (33.7 נקודות בממוצע ו-7.2 אסיסטים). הגארד בן ה-26 של פיניקס נכנס לשיא שלו וב-2024 הוא יקווה להשיג גם אליפות ראשונה וגם זהב שני באולימפיאדה, אחרי שעמד במשימה עם החבורה בטוקיו.

דריימונד גרין
התפקיד: "האיש הרע" של הנבחרת. אם יש בעיה מרכזית שבלטה בנבחרת האמריקאית במונדובאסקט - היא היעדר ה"חוצפה". פורוורד גולדן סטייט יכול להיות בדיוק האיש הזה - הדמות שתעשה את העבודה המלוכלכת עבור הכוכבים הגדולים וידביק את חדר ההלבשה בווינריות בלתי מתפשרת. זכה בזהב בריו ובטוקיו.

דיארון פוקס
הרכז בן ה-25 של סקרמנטו החל לצבור פופולריות בעונה שעברה, כשהפך לזוכה הראשון אי פעם בתואר "שחקן הקלאץ' של העונה" וסחף את סקרמנטו לפלייאוף המיוחל שקטע את הבצורה הארוכה בהיסטוריה. פוקס קלע 25.0 נקודות בממוצע למשחק ב-51.2% מהשדה והיה אחראי על שלל רגעים גדולים במאני-טיים. בקיץ הבא הוא עשוי לערוך את הבכורה במדי ארה"ב.

אנתוני אדוורדס
הכוכב הכי מבטיח מהנבחרת המאכזבת של ארה"ב הקיץ. אדוורדס רק בן 22 אבל הוא כבר אולסטאר, שברמת הפוטנציאל יכול להפוך לאמריקאי הטוב בעולם. הקיץ הוביל את ארה"ב עם 18.9 נקודות בממוצע למשחק והוא צפוי להיות בין השחקנים הבודדים (אם בכלל) שיישארו מהסגל הקיים וישחקו בפריז. עוד לפני כן הוא ינסה להוביל את מינסוטה להעפלה ראשונה לחצי גמר מהערב מאז 2004.

ג'ואל אמביד
השם הגדול האחרון שהתחייב להגיע לנבחרת, ואמור להיות התשובה בצבע ליוקיץ' ווומבניאמה. ה-MVP המכהן של העונה הסדירה ב-NBA החליט להצטרף לנבחרת האמריקאית ולא לצרפת כפי שהייתה לו אפשרות, והוא בדיוק החתיכה החסרה בסגל של סטיב קר. בעונה האחרונה העמיד ממוצעים של 33.1 נקודות למשחק, ו-10.2 ריבאונדים, אך חווה אכזבה בפלייאוף עם הדחה כבר בסיבוב השני נגד בוסטון.

הסגל האפשרי המלא:
קו אחורי: סטף קרי, דמיאן לילארד, קיירי ארווינג, דווין בוקר, דיארון פוקס, אנתוני אדוורדס. 
קו קדמי: לברון ג'יימס, קווין דוראנט, ג'ייסון טייטום, אנתוני דייויס, דריימונד גרין, ג'ואל אמביד.

מועמדים פוטנציאליים נוספים לסגל: טייריס הליברטון, מיקל ברידג'ס, דונובן מיצ'ל, טריי יאנג, ג'יילן ברונסון, ג'רו הולידיי, קייד קנינגהאם, כריס פול, בראדלי ביל, זאק לאבין, דמאר דרוזן, ג'יילן בראון, ג'ימי באטלר, פול ג'ורג', קוואי לנארד, פאולו באנקרו, באם אדבאיו, ג'ארט אלן, אוון מובלי, מיילס טרנר, ג'ארן ג'קסון ג'וניור.