$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

יקר מדי? המחירים לקראת פריז 2024

האולימפיאדה מתקרבת, והמחאה גוברת בצל ההתייקרות המטורפת בעיר

רותם פלדברג
רותם פלדברג  28.12.23 - 13:01
(Getty)
(Getty)

האולימפיאדה מתקרבת בצעדי ענק, ומחירי השהות והלינה בפריז מטפסים מדי יום. בהתאם, מחאות התיירים לא מאחרות מלהגיע ולנסות לשנות את גורלם הכספי. העלייה הצפויה במחירי המלונות בפריז במהלך האולימפיאדה עלתה על הציפיות, וההפגנות לא איחרו להגיע. המחיר ללילה של טקס הפתיחה, בין ה-26 ל-27 ביולי, עשוי לטפס ב-226%, כך לפי מחקר שפורסם ביום רביעי שעבר על ידי UFC-Que Choisir, איגוד צרכנים.

כמו גם עליות המחירים, המחאות והתלונות של המקומיים ושל תיירי החוץ גברו. ישנן גם תלונות על הקשיים שמערימים מלונות רבים על לקוחותיהם בכל הנוגע לאופי ההזמנות עצמן, שבחלק מהמקרים מאלצים את הלקוחות להזמין שהות של יותר מלילה אחד. מצב זה מסובך בעבור תיירים מכיוון שעליהם לעמוד בהתחייבויות שאינן קיימות בדרך כלל בתקופות אחרות של העונה, ומאלץ אותם לשריין מקום בליל ברירה מפאת מקומות הלינה שעולים ואוזלים בשל הביקוש הרב.

מחקר אחר שפורסם בספטמבר על ידי לשכת הכנסים והמבקרים של פריז הזהיר שבאזור איל-דה-פרנס, המחיר הממוצע של חדר ביולי היה 169 אירו, לעומת הערכה של 669 אירו במהלך אולימפיאדת 2024. וכמובן שלא רק מלונות מנצלים את המשחקים האולימפיים בכדי להעלות את המחירים שלהם.

הזמנות רבות כבר בוצעו בבתי מלון, אך ההיצע בפריז עצום וטרם בוצעו עוד רבות כאלו, וסביר להניח שהמחאות ומצב הרוח הכללי יגרמו לשינוי המצב. כוונת התאחדות הצרכנים היא להעלות את המודעות של הרשויות המופקדות על תחום זה ולשמור על האינטרסים של התיירים אל מול המצב. הלחץ שמחקרים אלה יכולים להפעיל עשוי להגביל את עליית המחירים בתעריפי התחבורה הציבורית, בלינה, במיסים שונים וכו׳.

כמובן שהדברים הללו נלווים למחירי הטיסות שהתייקרו גם הן בהתאם לסדר הגודל של האירוע. לצד ההוצאות הללו, המחירים היקרים לכרטיסי הכניסה לאירועי השונים במשחקים גורמים גם הם למחאות ולוויכוחים, כיוון שאלה מגיעים למחירים מרקיעי שחקים, והאדם הפשוט מתרחק אט אט מהשאיפה להיות נוכח באירוע הספורט הגדול בעולם.