$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

סימן שאלה סביב המשלחת הישראלית לענפי מים

בעקבות המצב הבטחוני בקטאר: ההשלכות לקראת פריז 2024 במקרה של היעדרות

רותם פלדברג
רותם פלדברג  31.12.23 - 13:49
(GETTY)
(GETTY)

תגיות: איגוד השייט

תצא או לא? המשלחת הישראלית נמצאת תחת סימן שאלה גדול באשר להשתתפותה באליפות העולם לענפי המים בקטאר בעקבות המצב הביטחוני.

בשני בפברואר, אליפות העולם היוקרתית לענפי המים תצא לדרך בדוחא, קטאר. האליפות מהווה תחרות קריטריון למשחקים האולימפיים בפריז בה יחולקו מרבית הכרטיסים האולימפיים, ובנוסף מהווה את התחרות הגדולה ביותר טרם האולימפיאדה, שבמידה רבה תשקף את שיקרה בפריז בקיץ הקרוב.

באליפות ישתתפו 190 מדינות, שישלחו 2,600 נציגים במטרה להשיג את הקריטריון האולימפי, ויערכו בה 75 טקסי מדליות. הענפים המשוחקים בה הם: כדורמים, שחייה, שחייה אמנותית, מים פתוחים, קפיצה למים, וקפיצה למים מגובה רב. ספורטאי המשלחת הישראלית אמורים לקחת חלק בענפי השחייה, מים פתוחים, כדורמים, ושחייה אמנותית. הדגש הוא על "אמורים", כיוון שנכון לרגע זה, טרם נתקבלה החלטה באשר ליציאתה של משלחת ישראלית לאליפות, שאמורה למנות כ-35 ספורטאים וספורטאיות, ללא הצוותים המקצועיים, זאת בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" שהובילה לאזהרת מסע ממשית של המטה לביטחון לאומי לישראלים במדינות רבות בעולם, כשמדינות ערביות מחזיקות בסיכון הגבוה ביותר.

ההיבטים הביטחוניים עלולים לסכן את השתתפותה של המשלחת, שדורשת שירות אבטחה הדוק שכולל עשרות מאבטחים ופרוצדורות ביטחון רבות בשל המצב. איגוד השחייה ממתין בקוצר רוח לתשובתו של שירות הביטחון הכללי בנוגע ליציאתה או אי יציאתה של המשלחת לקטאר, כשתשובה לכך אמורה להגיע בשבוע הקרוב. דוגמה די דומה ניתן לראות בהחלטה שהתקבלה לפני כחודשיים, כאשר הוחלט שנבחרת הג'ודו לנשים ולגברים לא תצא לגראנד סלאם אבו דאבי בעקבות המצב ואזהרת המסע. התחרות כללה ניקוד גבוה לדירוג העולמי, והיוותה תחרות הכנה משמעותית למשחקים האולימפיים שהישראלים לא נטלו בה חלק, ופספסו הזדמנות יקרה מאוד בעבורם להשגת ניקוד חשוב, וכמובן להצהרת כוונות לפריז.

בתחילת החודש איגוד השחייה הישראלי שוחח עם בכירי איגוד השחייה העולמי בבקשה לסיוע במתן פתרונות לנוכח המצב הנתון. כל ענף הציג את ההשלכות של אי-ההשתתפות באליפות, וההשפעה הישירה על השגת הקריטריון. הוועד האולימפי מקיים גם הוא שיחות אל מול הוועד האולימפי העולמי ועם קטאר במטרה לבחון חלופות בעניין.

המצב עומד במקום נכון לעתה, בעוד שהאליפות מתחילה בעוד חודש ימים. הספורטאים מקיימים אימונים והכנות שמוכוונים לאליפות, ולא מעט מהם נמצאים בחו"ל במקום מגוריהם או במחנות אימונים, ולא יודעים מה יעלה בגורל המשלחת, ובגורל האפשרות שלהם להשיג קריטריון אולימפי בשנה הקריטית ביותר, השנה האולימפית.