$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

בשל פוסט אנטי ישראלי: השגרירה לאולימפיאדת פריז 24 תפוטר

הוועד האולימפי בצרפת ייפרד מהכדורסלנית לשעבר אמילי גומיס בשל התבטאותה

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  03.01.24 - 16:46
אחרי יוסף עטאל, דמות נוספת בעולם הספורט הצרפתי צפויה לשלםאת המחיר על דברי הסתה נגד ישראל. הכדורסלנית לשעבר, אמילי גומיס, שאמורה הייתה להיות שגרירה של המשחקים האולימפיים בפריז 2024, תאבד את תפקידה על פי הדיווחים במדינה.

הסיבה הייתה פוסט שפרסמה בחשבון האינטסגרם שלה, אחרי זוועות ה-7 באוקטובר, שבו נראות מפות של צרפת ב-1947, 1967 ו-2023, שבכל אחת מהן דגל ישראל נראה מכסה יותר את שטח המדינה, זאת לצד הכיתוב: "מה הייתם עושים במצב כזה?".

על פי דיווח ב"לה פריזיאן", ועדת האתיקה של הוועד האולימפי הצרפתי, שאליה פנה נשיא הוועד דויד לפארטיין, החליטה בסוף דצמבר להיפרד מגומיס בשל הפרה של הקוד האתי, והדבר צפוי להיות מיושם מחר במהלך ישיבת של הוועד האולימפי.

על פי ועדת האתיקה, הפוסט של גומיס "התייחס בבירור לאירועים הנוגעים למדינת ישראל ולפלסטין, ובפרט לרצועת עזה ולתוכנית החלוקה של האו"ם ב-1947, מלחמת ששת הימים וההצבעה על החלטה 242 של מועצת הביטחון של האו"ם ב-1967". עוד נטען כי: "המסר יכול להתפרש כך שגם צרפת של 2023, שמפתה נשלטת על ידי מגן דוד, נפלשה על ידי היהודים".

עורכי הדין של השחקנית, שהיא גם חברה במועצת המנהלים של פריז 2024, טענה שהיא מחקה "מיד" את הפוסט לאחר שהובהר לה שהוא "בלתי הולם". עוד נטען להגנתה של הכדורסלנית לשעבר כי היא "רואה עצמה מושמצת על ידי האשמות באנטישמיות שהיא קורבן שלהן", וכן ציינו כי לא התכוונה להתפטר מתפקידיה.