$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ארה"ב תישאר בפסגה: התחזית לטבלת המדליות

צרפת צפויה לבצע קפיצה, ומי עוד בעשירייה? 200 ימים לאולימפיאדת פריז

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  08.01.24 - 14:15
(GETTY)
(GETTY)

בעוד 200 ימים זה קורה - אולימפיאדת פריז 2024 מתקרבת יותר ויותר, וכבר אי אפשר לחכות. עד כדי כך קשה להמתין שבכל העולם מדברים על השנה האולימפית שנכנסנו אליה, ועל כל מיני תחזיות והערכות על איך המשחקים האולימפיים ייראו, מי יהיו הספורטאים שירשימו ועד כמה העיר המארחת תצליח להכיל את האירוע.

אחד הנושאים שנבחנו כבר עכשיו כשנותרה עוד קצת יותר מחצי שנה, הוא עניין טבלת המדליות. כידוע, בכל אולימפיאדה בוחנים איזו מדינה זכתה בכמות הגבוהה ביותר של מדליות (בין אם רק זהב או בסך הכל). בעידן הטכנולוגי והדיגיטלי שאנו נמצאים בו יש כבר כלים רבים כדי לספק תחזיות לא רעות בכלל עוד לפני שהמשחקים עצמם מתקיימים, וזה בדיוק מה שקרה.

חברת "גרייסנוט" (GRACENOTE) המוכרת פרסמה את התחזיות שלה, והתוצאות נראות מעניינות במיוחד. יש לציין כי רוסיה ובלארוס לא נכללו בחישובים, שכן אי אפשר לדעת כיצד הספורטאים שלהן יגיעו לאולימפיאדה בפריז מאחר ובענפים רבים לא מאפשרים להם להתחרות.

אז מה התחזית של גרייסנוט? על פי החישובים, ארה"ב תסיים שוב בראש הטבלה, כפי שהיה בטוקיו ובמרבית המשחקים האולימפיים בהיסטוריה. מהתחזית עולה כי ארה"ב תזכה ב-126 מדליות, לעומת ה-113 שלה מטוקיו. המארחת, צרפת, צפויה לסיים על פי התחזית במקום החמישי בטבלה, עם קפיצה משמעותית של 54 מדליות לעומת 33 מהאולימפיאדה הקודמת.

סין השנייה תרד מ-89 מדליות ל-78, בריטניה השלישית תישאר באזור הכמות בה היא זכתה ב-2021 (65 לעומת 64) וכך גם המארחת הקודמת, יפן הרביעית בטבלה (58 לעומת 58). אוסטרליה (50), איטליה (48), הולנד (37), גרמניה (37) וקנדה (23) אמורות להשלים את העשירייה. אגב, ישראל לא נמצאת בתחזית הזאת, שכן פורסמה בה רק הטבלה של 30 המדינות הראשונות, עם 10 מדליות ומעלה.