$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

כוננות הטרור בצרפת הועלתה לרמה המקסימלית

בפריז נערכים לקראת האולימפיאדה ובעקבות הפיגוע הנורא במוסקבה

רותם פלדברג
רותם פלדברג  25.03.24 - 20:17
העלאת כוננות (GETTY)
העלאת כוננות (GETTY)
ממשלת צרפת העלתה את כוננות הטרור שלה לרמה הגבוהה ביותר בתגובה למסע הרצח של דעאש ביום שישי האחרון באולם קונצרטים במוסקבה שברוסיה, בו נרצחו למעלה מ-140 בני אדם. 

"בתגובה לנטילת האחריות לפיגוע של המדינה האסלאמית והאיומים על ארצנו, החלטנו להעלות את רמת הכוננות הביטחונית לרמה הגבוהה ביותר שלה -  חירום טרור", כך כתב ראש ממשלת צרפת גבריאל אטל בחשבון הטוויטר שלו.

החלטה זאת התקבלה לאחר התכנסות של מועצת הביטחון הצרפתית, בראשותו של עמנואל מקרון נשיא צרפת, שנערכה בארמון האליזה ארבעה חודשים לפני תחילת המשחקים האולימפיים בפריז.

מהנקודות שהועלו בהתכנסות זו, הוחלט על גיוס חיילים ברחבי המדינה והגברת המעקב במקומות ציבוריים ובגבולות, ובין היתר סיורים צבאיים מוגברים במקומות ציבוריים כמו תחנות רכבת, שדות תעופה ואף מקומות תפילה.
"התקיפה במוסקבה נתבעה על ידי ארגון מאיים, שלאחרונה היה מעורב במספר פיגועים שסוכלו במדינות שונות באירופה, כולל גרמניה וצרפת", כך נמסר מלשכתו של אטל.

נוסף על כך, הוועדה המארגנת של המשחקים אישרה כי תוכניותיה לתפוסה בטקס הפתיחה הצטמצמה ממיליון אנשים לכ-650 אלף איש בעקבות דעותיהם של שירותי הביטחון הצרפתיים והחשש מפיגועים. 

הזירה האירופית במדינות מסויימות מושפעת מהאירוע הנורא במוסקבה, ובצרפת זוכרים היטב את מתקפת הטרור המשולבת בפריז שאירעה בנובמבר 2015, כשהמוקד המרכזי היה תיאטרון הבטאקלאן, וקדמו לו הפיגועים ב״שרלי הבדו״ וב״היפר כשר״ בתחילת השנה. צרפת תקווה מאוד להשרות תחושת ביטחון אמיתית לתושביה ולאור חיה טרם המשחקים, האירוע הגדול ביותר בעולם.