$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

גדולים ביפן

סקייטרית מפורסמת בת 13, מרים משקולות ששינה את מינו, אלופים אולימפיים, שיאני עולם מוכרים, וגם ילדה סורית שתעשה היסטוריה. לקראת טוקיו, עשרה ספורטאים במוקד המשחקים

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  22.07.21 - 17:50

אחרי דחייה של שנה, המשחקים האולימפיים בטוקיו יצאו לדרך ביום שבת הבא עם למעלה מ-11 אלף אתלטים מיותר מ-200 מדינות, שיחפשו להותיר חותם ולרשום את שמם לעד בדפי ההיסטוריה. לקראת הרגע המרגש שמתקיים אחת לארבע שנים, או במקרה הנוכחי אחת לחמש, הנה חלק מהספורטאים והספורטאיות שצריך לשים אליהם לב באופן מיוחד, חלקם כבר מוכרים, על חלקם האחר אולי תשמעו בפעם הראשונה.

קיילב דרסל (שחייה) - ארה"ב
שחיין אמריקאי שמכוון לזכייה במדליות זהב רבות - נשמע מוכר? מייקל פלפס, הספורטאי האולימפי המעוטר ביותר בכל הזמנים, פרש, ודרסל יכול להיות הדבר הגדול הבא בשחיית הגברים. בגיל 24 הוא כבר זכה בשתי מדליות זהב אולימפיות, והוא מחזיק בשיא העולם במשחה ל-100 מטר פרפר. הוא יתחרה במשחה זה, כמו גם ב-50 מטר חופשי ו-100 מטר חופשי ובשלושה או ארבעה משחים נוספים.

שלי אן פרייז'ר פרייס (אתלטיקה) - ג'מייקה
פרייז'ר פרייס תחפש להפוך לאישה הראשונה שזוכה בזהב בריצת 100 מטר בשלוש אולימפיאדות שונות. לאחר שסיימה ראשונה ב-2008 וב-2012, הג'מייקנית הגיעה למקום השלישי בריו 2016 אך לקחה את הזהב באליפות העולם ב-2019. ביוני האחרון, היא עצרה את השעון על 10.63 שניות, הזמן השני הכי מהיר אי פעם של אישה. אם בת ה-34 תזכה בזהב בטוקיו, היא תהיה המבוגרת ביותר שזוכה במקצוע ספרינט אישי באולימפיאדה.

קרסטן וורהולם (אתלטיקה) - נורבגיה
וורהולם שבר הקיץ שיא עולמי בן 29 שנים כשסיים את 400 מטר המשוכות תוך 46.70 שניות. זה היה השיא הארוך ביותר על המסלול עבור גברים. וורהולם (25) שלט באירוע בשנים האחרונות וזכה בשני תארי אליפות העולם האחרונים. ריי בנג'מין, המתחרה העיקרי של וורהולם, נמצא בעצמו בכושר מצוין כך שסיכוי גבוה שנקבל שיא עולם.

סימון ביילס (התעמלות) - ארה"ב
המתעלמת האמריקאית היא האלופה האולימפית בכל המקצועות האישיים, ואם בגיל 24 תנצח שוב בטוקיו - היא תהיה האישה הראשונה שמשחזרת את ההישג מאז ורה קסלבסקה בשנת 1968. כבר עכשיו, רבים רואים בביילס כמתעמלת הגדולה בכל הזמנים לאחר שהחלה את דרכה בגיל 16. בשנים האחרונות היא הדהימה אותנו במהלכים שטרם נראו; כיום יש ארבע תרגילים מקוריים הקרויים על שמה.

לורל האברד (הרמת משקולות) - ניו זילנד
האברד תהיה הספורטאית הטרנסג'נדרית הראשונה שתתחרה באולימפיאדה. האברד (43) התחרתה בתחרויות הרמת משקולות לגברים לפני השינוי שעשתה בשנת 2013, ובגילאי נוער שברה שיאים לאומיים כנער. היא תתחרה במשקל 87 ק"ג, ונחשבת לאחת הפייבוריטיות לזכייה בזהב. היא הייתה כשירה להתמודד באולימפיאדה מאז 2015, אז הוועד האולימפי הבינלאומי פרסם הנחיות חדשות המאפשרות לכל ספורטאי טרנסג'נדר להתמודד כאישה בתנאי שרמות הטסטוסטרון שלהן נמוכות, לפחות 12 חודשים לפני התחרות הראשונה.

אליוד קיפצ'וגה (מרתון) - קניה
קיפצ'וגה בן ה-36 הוא האדם היחיד בעולם שהשלים מרתון תוך פחות משעתיים (1:59:40 שניות) ונחשב לאגדה בספורט העולמי. התוצאה לא הוכרה כשיא עולם, בין היתר, מפני שנעשה בה שימוש במכתיבי קצב מתחלפים. הרץ זכה בזהב אולימפי בריו 2016 והוא כמובן אחד הפייבוריטים לזכייה גם בטוקיו. בעבר זכה במדליות בריצת 5,000 מטר, בכסף בייג'ינג 2008 ובארד באתונה 2004.

אליסון פליקס (אתלטיקה) - ארה"ב
פליקס (35) היא הספורטאית היחידה שזכתה בשש מדליות זהב אולימפיות, ויש לה גם שלוש נוספות מכסף. כמו כן, היא האתלטית המעוטרת ביותר בכל הזמנים באליפויות העולם, עם 13 זהב, 3 כסף ו-2 ארד. אם פליקס תזכה במדליה בטוקיו, היא תעמוד לבדה ככוכבת המסלול הנשית המעוטרת ביותר בהיסטוריה האולימפית. בשנים האחרונות פליקס תמכה בשינוי ונכחה לא פעם בהפגנות Black Lives Matter. בשנת 2020 היא הופיעה ברשימה 100 האנשים המשפיעים השנתית של מגזין טיים.

סקיי בראון (סקייטבורד) - בריטניה
סקיי, הסקייטרית בת ה-13 בלבד, מצדיקה את שמה כשהיא עפה באוויר בזמן התחרות. היא הספורטאית האולימפית (קיץ) הצעירה ביותר אי פעם של בריטניה ומדורגת במקום השלישי בעולם בסקייטבורד פארק. ההעפלה שלה למשחקים סיימה סיפור קאמבק מעורר השראה: בשנה שעברה היא שברה את גולגולתה ושברה עצמות ביד שמאל לאחר שנפלה מרמפה במהלך האימון. סקיי נולדה ביפן לאם יפנית ואב בריטי.

הנד זאזה (טניס שולחן) - סוריה
בגיל 12 בלבד, זאזה צפויה להיות המשתתפת הצעירה ביותר בטוקיו - והאדם החמישי הצעיר ביותר שמתמודד אי פעם במשחקים האולימפיים. למעשה, שחקנית טניס השולחן העפילה בפועל כבר בפברואר 2020, כשהייתה רק בת 11. בגלל מלחמת האזרחים בסוריה, היא לא הצליחה להתחרות בטורנירים רבים לקראת טוקיו, כך ע"פ מאמנה.

אריארנה טיטמוס (שחייה) - אוסטרליה
האוסטרלית בת ה-20 שמכונה "המחסלת", היא ככל הנראה האיום הגדול ביותר על הדומיננטיות של קייטי לדקי בבריכה. למעשה, טיטמוס ניצחה את לדקי במשחה ל-400 מטר חופשי לפני שנתיים באליפות העולם. לדקי אמנם נאבקה באותה תקופה בנגיף בקיבה, אך טיטמוס רק הלכה והשתפרה מאז. היא כמעט שברה ביוני את שיא העולם ל-400 מטר של לדקי, כשהייתה רחוקה ממנו 0.44 מאיות בלבד.