$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

כמעט פרש בגיל 14: כך הגיע ארטיום דולגופיאט לזהב

העלייה מאוקראינה והפציעות הקשות. היכרות עם אלוף אולימפי

שירי אלג'ם, שליחת ערוץ הספורט לטוקיו
שירי אלג'ם, שליחת ערוץ הספורט לטוקיו  01.08.21 - 12:23

ארטיום דולגופיאט כתב את שמו באותיות זהב בספרי ההיסטוריה של הספורט הישראלי כשזכה היום (ראשון) במדליית זהב בתרגיל הקרקע במשחקים האולימפיים בטוקיו. המתעמל בן ה-24 עשה דרך ארוכה בדרך להיכנס לרשימה אקסקלוסיבית בה נמצאים רק שניים: גל פרידמן והוא. עוד לפני המשחקים סימנו אותו כאן בערוץ הספורט כאחד המועמדים למדליה במשלחת הישראלית, והוא עשה את זה בענק.

  • אלוף אולימפי כחול לבן: מדליית זהב לדולגופיאט בקרקע
  • מגיע לו: המענק שמגיע לדולגופיאט בעקבות הזכיה
  • אביו של דולגופיאט מיד אחרי הזכייה: "הלב שלי קפץ"
  • עטוף בדגל: צפו בחגיגות של דולגופיאט בטוקיו
  • עשוי מקרח: ברשת מריעים לארטיום דולגופיאט
  • הגדולה מכולן: דולגופיאט עם המדליה ה-12 של ישראל
  • שירת התקווה: צפו בהשמעת ההמנון בטוקיו 2020
  • מעבר לכל דמיון: על מדליית הזהב של דולגופיאט
  • ללכת שבי אחריו: הרקורד המדהים של מאמנו של דולגופיאט
  • דולגופיאט נולד בדנייפרופטרובסק שבאוקראינה, ובגיל שש נכנס לראשונה לאולם ההתעמלות בזכות אביו, שגם בצעירותו עסק בהתעמלות מכשירים. בגיל 12 הוא עלה לארץ וישר המשיך בענף באגודת מכבי ת"א תחת שרביטו של המאמן הלאומי סרגיי ויסבורג. עוד לפני שעלה לארץ, יצרו קשר מאוקראינה עם ויסבורג, ולמעשה המאמן האחרון שאימן את דולגופיאט באוקראינה, אנדריי גריבנוב, מאמן אותו גם היום בתור עוזרו של וייסבורג בנבחרת.

    "כשארטיום הגיע אלינו הוא היה ממש ילד", נזכרת ורד עצמון, יו"ר מכבי ת"א בהתעמלות. "הוא היה מאוד ביישן, לא דיבר עברית, למעשה את כל העברית שלו הוא למד מהאולם כי הוא הרי חי באולם. הפוטנציאל האדיר שלו זוהה כבר מההתחלה. הוא לא היה שרירי במיוחד או חזק אבל את הכישרון ישר ראו. אני זוכרת שסרגיי אמר לי ביום הראשון 'מגיע מישהו תותח'".

    בגיל 14 הגיע המשבר הראשון. במהלך מחנה אימונים דולגופיאט שבר את הרגל והשבר היה כל כך מורכב, שהרופאים ייעצו לו לפרוש מהענף. בזכות אדם באדיר, הפיזיותרפסט של נבחרת ישראל, דולגופיאט חזר לעמוד על רגליו. באדיר הוא ללא ספק חלק חשוב בהצלחה של דולגופיאט, שגם סבל בהמשך מכאבי גב חזקים, שהשביתו אותו לשלושה חודשים, ובכלל נחשב למאוד פציע. "אנחנו כל הזמן צוחקים שאדם מדביק את ארטיום" סיפרה עצמון.

    הפריצה המקומית של דולגופיאט הייתה ב-2015, כשזכה בתואר אלוף ישראל בקרקע על חשבונו של אלכס שטילוב, גדול המתעמלים של ישראל. באליפות אירופה שנתיים לאחר מכן נכנס לראשונה לתודעה של הזירה הבינלאומית כשסיים רביעי בגמר הקרקע. באליפות העולם באותה השנה עשה את הפריצה הגדולה כשהוכתר לסגן אלוף העולם בקרקע והיה הישראלי הראשון שזוכה במדליית כסף באליפות העולם (לאלכס שטילוב יש שתי מדליות ארד). כמה חודשים לאחר מכן, ב-2018, זכה במדליית הכסף באליפות אירופה. באליפות היבשתית שנה לאחר מכן, ב-2019 , שיחזר את ההישג שלו עם עוד מדליית כסף, ובאליפות העולם של אותה השנה זכה שוב במדליית הכסף בגמר הקרקע. באליפות אירופה 2020 הגיע לשיא, כשזכה בזהב בגמר הקרקע ואף הוסיף לעצמו מדליית ארד בשולחן הקפיצות. ההישגים ההלו הפכו את דולגופיאט לאחד מהמתעמלים הטובים בעולם, ובגזרתנו מי שנחשב ליורש של אלכס שטילוב, שברזומה שלו שתי מדליות ארד באליפויות עולם ועד שבע מאליפויות אירופה.

    צריך להגיד שבאליפות אירופה האחרונה דולגופיאט לא הצליח לשמור על תואר אלוף היבשת, כשבאופן מפתיע לא עלה לגמר הקרקע. נפילה על הפנים בנחיתה כבר בפס הראשון בתרגיל במוקדמות הובילה לציון נמוך של 12.600 ודולגופיאט נותר מחוץ לשמונת הראשונים. כפי שראינו, זה לא ממש השפיע.