$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ללכת שבי אחריו: מאמנו של ארטיום דולגופיאט עם מספרים מדהימים

הרקורד של וייסבורג: מדליה אולימפית, 4 גמרים אולימפיים, 4 מדליות באליפויות העולם

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  01.08.21 - 11:39

תגיות: טוקיו 2020

ארטיום דולגופיאט השיג היום (ראשון) את ההישג הגדול ביותר של ישראל במשחקים האולימפיים - אלוף אולימפי ומדליית זהב היסטורית, לאחר שניצח בגמר תרגיל הקרקע בהתעמלות המכשירים בטוקיו 2020. לראשונה, זוכה ספורטאי כחול-לבן במדליה באחד הענפים היוקרתיים ביותר של האולימפיאדה - לצד אתלטיקה ושחייה.

  • אלוף אולימפי כחול לבן: מדליית זהב לדולגופיאט בקרקע
  • מגיע לו: המענק שמגיע לדולגופיאט בעקבות הזכיה
  • אביו של דולגופיאט מיד אחרי הזכייה: "הלב שלי קפץ"
  • עטוף בדגל: צפו בחגיגות של דולגופיאט בטוקיו
  • עשוי מקרח: ברשת מריעים לארטיום דולגופיאט
  • הגדולה מכולן: דולגופיאט עם המדליה ה-12 של ישראל
  • שירת התקווה: צפו בהשמעת ההמנון בטוקיו 2020
  • מעבר לכל דמיון: על מדליית הזהב של דולגופיאט
  • וברגע היסטורי כזה אי אפשר שלא להזכיר את המאמן של דולגופיאט - סרגיי וייסבורג, שמשמש כמאמן העל של ההתעמלות בישראל כבר מעל ל-17 שנה. מדובר בוותק שאין לאף אחד אחר, גם לא לאורן סמדג'ה. אז איך נראית קריירה מדהימה של מאמן? המספרים לפניכם:

    מדליית זהב אולימפית - המדליה הנוכחית המדהימה של דולגופיאט - הישג השיא של וייסבורג כמאמן, ללא צל של ספק.

    4 גמרים אולימפיים

    וייסבורג הוביל את חניכיו ללא פחות מ-4 גמרים אולימפיים. הראשון היה עם אלכס שטילוב, שעלה לגמר הקרקע בבייג'ין 2008 וסיים שם במקום השמיני. ארבע שנים לאחר מכן, שטילוב סיפק שני גמרים נוספים - מקום שישי בגמר הקרקע ומקום 12 בגמר הקרב-רב.

    במשחקים הללו שטילוב הציג יכולת שיא והיה קרוב מאוד למקום על הפודיום, תוך כדי שהוא משיג ציונים יוצאי דופן. לרוע מזלו, מתעמלי עילית כגון ז'ו קאיי וקוהיי אוצ'ימורה הקדימו אותו.

    הגמר הרביעי וכאמור המתוק מכולם - לפני זמן קצר עם ארטיום דולגופיאט, ממשיך המורשת של וייסבורג.

    4 מדליות באליפויות עולם

    ב-2009 אלכס שטילוב עשה היסטוריה כשהביא לישראל - ולמאמנו כמובן - מדליית ארד היסטורית בתרגיל הקרקע באליפות העולם בהתעמלות מכשירים, שנערכה בלונדון. שנתיים לאחר מכן הוא שיחזר את ההישג - ארד באליפות העולם בטוקיו.

    דולגופיאט שידרג את המאזן המרשים של המאמן עם שתי מדליות כסף בתרגילי הקרקע - הפעם באליפויות העולם במונטריאול 2017 ובשטוטגרט 2019.

    11 מדליות באליפויות אירופה - שתיים מהן מזהב

    פעמיים שלח וייסבורג מתעמלים לראש הפודיום בתחרות בינלאומית גדולה - אליפות אירופה בהתעמלות מכשירים. שטילוב זכה בזהב בתחרות שנערכה במוסקבה ב-2013, כאשר 7 שנים אחר כך הגיע דולגופיאט עם הזהב בתחרות במרסין, טורקיה.

    בנוסף, דולגופיאט סיפק 2 מדליות כסף נוספות בקרקע וארד בסוס הסמוכות באליפויות אירופה. שטילוב תרם לא פחות מ-6 מדליות נוספות באליפויות אלה - 1 מכסף, 5 מארד, כולן בתרגיל הקרקע.